3 באפריל 2010

17) "ויקטוריה פיק" (The Peak) - האי הונג קונג

פסגת הר ויקטוריה ("ויקטוריה פיק" - Victoria Peak) או פשוט "הפסגה" (The Peak), כפי שהמקום מכונה בקצרה, היא ללא ספק אחד מאתרי החובה של הונג קונג ולמרות שמתחם הקניות והבילויים אליו מגיעים רוב המבקרים אינו נמצא על הפסגה ממש (הסגורה למבקרים), אלא ב Victoria Gap השוכן כמאה וחמישים מטר נמוך יותר, הנופים הנשקפים מכאן הם פשוט פנטסטיים, בעיקר בערב, שעה שאורותיהם של גורדי השחקים של הונג קונג משתקפים במימי מיצר ויקטוריה ושלטי הניאון האדירים מאירים את שמי הלילה בשלל צבעים...

האקלים הנוח של "ויקטוריה פיק", והנופים המשגעים הנשקפים ממנה, הפכו את האזור לאטרקטיבי עבור עשירי הונג קונג, כבר מימיה הראשונים של מושבת הכתר... המושל השישי, Sir Richard MacDonnell, בנה את בית הקיץ שלו במרומי ההר בשנת 1868 ואחריו נהרו למקום כל "המי ומי" של העיר הצעירה.
בהיעדר דרכים סלולות אל ראש ההר, הגיעו תושביו הראשונים של "אזור הפסגה" לבתיהם באפריון, נישא ע"י סבלים סיניים... אך המצב השתנה מן הקצה אל הקצה בשנת 1888, עת נחנכה רכבת ההרים ההיסטורית (The Peak Tram ) והמסע אל "פסגת ויקטוריה" הפך לקל יותר (בעיקר עבור הסבלים, מן הסתם...)

מרבית המבקרים מגיעים ל Vctoria Peak עם רכבת ההרים (The Peak Tram ) אשר "גומעת" את העלייה התלולה בת 400 המטרים (על מרחק של 1.4 ק"מ בלבד) בשבע דקות, ומספקת את נתיב הגישה המהיר ביותר למקום (שלא לדבר על כך שהנסיעה ב Peak Tram היא אחד מהדברים שצריך לעשות כדי לומר "הייתי בהונג קונג")

התחנה התחתונה (Peak Tram Lower Terminus) נמצאת על Garden Road (ראו הוראות הגעה מפורטות בעברית): יציאה J-2 של תחנת MTR-Central ל Chatter Garden, חוצים את Queen's Road Central לצידו השני, נכנסים ל Garden Road ועולים איתו עד התחנה – עניין של כמה דקות הליכה...הרכבת יוצאת לדרכה כל 15 – 10 דקות, כל יום, משבע בבוקר ועד חצות הלילה.

למי שיש קצת יותר זמן, אפשר להגיע ל"ויקטוריה פיק" גם באוטובוס... הנסיעה הרבה יותר ארוכה, אך הדרך המפותלת והנופית בהחלט שווה את המאמץ הקטן... מיניבוס ירוק מס' 1 יוצא כל 10 דקות מתחנת האוטובוס שליד Hong Kong Station (צמוד למתחם של IFC), כל יום החל מ 6:30 בבוקר ועד חצות.

גם אוטובוס מס' 15 מגיע לפסגה ויש לו תחנות ליד רציפי המעבורת (רציף 5 ורציף 7), כמו גם בתחנת האוטובוסים של Exchange Square. הוא יוצא כל 15 – 10 דקות, כל יום, מעשר בבוקר ועד חצות.

המומלץ ביותר, כמובן, זה לעשות כיוון אחד ב "Peak Tram" ואת השני במיניבוס/אוטובוס.

לא משנה כיצד בחרתם להגיע ל"פיק", בכל מקרה תמצאו את עצמכם במתחם הקניות והבילויים המשתרע על פני שני קניונים סמוכים, Peak Tower (אליו מגיעה "רכבת ההרים") או Peak Galleria השכן (אליו מגיעים האוטובוסים/מיניבוסים).

שני מרכזי הקניות הצמודים מהווים את שער הכניסה ל"אזור הפסגה", אך למרבה הצער מרבית המבקרים מסתפקים בהם ואינם ממשיכים הלאה...

כצפוי, עמוסים שני המבנים במסעדות, בתי קפה, חנויות מזכרות, "מלכודות תיירים" וגם 3 – 2 אטרקציות ששווה לדעת עליהן... הראשונה היא מוזיאון בובות השעווה של "מאדאם טוסו" (Madame Tussauds) בו מוצגות דמויותיהן של מפורסמים מקומיים ובינלאומיים כמו ג'קי צ'ן, ברוס לי, ג'ורג' בוש, סדאם חוסיין, בראד פיט, דייוויד בקהאם ועוד רבים וטובים...

המוזיאון שוכן בקומה P1 של Peak Tower, ממש ליד היציאה מתחנת רכבת ההרים, פתוח כל יום מעשר בבוקר עד עשר בערב, ואפשר לקבל יותר מידע באתר האינטרנט או בטלפון 2849 6966

אטרקציה נוספת שכדאי לדעת על קיומה (בעיקר בימים של ראות טובה) היא "מרפסת השחקים"(Sky Terrace), הנמצאת על גגו דמוי הווק של ה Peak Tower וממנה נשקפים נופים פנוראמיים של העיר והמפרצים המקיפים אותה. המרפסת פתוחה כל יום מעשר בבוקר ועד 11 בערב.

הסניף ההונג קונגי של ענק משחקי הוידיאו EA (Electronic Arts) נמצא ב Level 1, וחוץ מלשחק כאן במשך שעות (נו באמת, בשביל זה הגעתם עד הונג קונג ?) זה המקום להתעדכן בנעשה בעולם המשחקים ולרכוש את הדברים הכי חדשים שיצאו לשוק.

מרכז הקניות Peak Galleria נמצא במרחק יריקה מ Peak Tower (מעבר לרחבה), אך בניגוד לשכנו התוסס, אין בו כל כך הרבה "אטרקציות תיירותיות" אלא יותר מסעדות ובתי קפה, כמו Café Deco הפופולארי.

למרות שלפעמים קשה להאמין, יש חיים ב"ויקטוריה פיק" מעבר למרכזי קניות וחנויות מזכרות... האזור כולו שוכן במרכזה של שמורת הטבע Pok Fu Lam Country Park ויש כאן כמה שבילי הליכה נעימים, קצרים ולא קשים בכלל, עם נופים משגעים והרבה טבע...

"שביל הפסגה" (The Peak Trail) הוא המפורסם מבין מסלולי ההליכה באזור, ואחד מהקלים שבהם. זהו מסלול משפחות טבעתי המקיף את פסגת ההר, תוך שהוא חולף בין חורש טבעי ונקודות תצפית. מצידו האחורי של מרכז הקניות Peak Tower פונים ימינה ונכנסים לרחוב Lugard Road, איתו הולכים מסביב לפסגת ההר. החלק הזה של המסלול נקרא Pokfulam Native Tree Walk מכיוון שנטועים לאורכו זנים רבים של עצים וצמחים הייחודיים לחלק זה של העולם. שלטים המוצבים לאורך הרחוב מספקים הסברים על הצמחים השונים.בשלב כלשהו, מתמזג Lugard Road עם Harlech Road ואיתו מסיימים את הקפת הפסגה ושבים לקניונים.

סה"כ מדובר על מסלול הליכה נוח ונעים של שעה – שעה וחצי...

הקצת יותר הרפתקנים מביניכם יכולים להמשיך בהליכה אל כפר Pokfulam Village ומאגר המים שלמרגלות ההר... ממש לפני הפנייה למרכז הקניות Peak Galleria (כשבאים מרחוב Harlech Road) פונים ימינה לדרך Pokfulam Reservoir Road ואיתה יורדים לכפר ולמאגר המים שלידו (הכניסה ל Pokfulam Reservoir Road נמצאת כמה פסיעות ממסעדת Peak Café, למי שבא מהקניונים עצמם).

הדרך מתפצלת קצת לפני מאגר המים ואתם לוקחים את הכניסה הימנית (השמאלית לא מגיעה לשומקום) והולכים איתה לאורך גדתו של המאגר ולתוך הכפר בן 200 השנים, אחד מהיחידים על האי הונג קונג שעדיין משמר מעט מסגנון החיים האותנטי של ימים עברו...

לאחר השיטוט בכפר, תוכלו לקחת אוטובוס מס' 4, 7, 90B, 91 או 94 ל"סנטרל" או אוטובוס מס' 40 למרכז הכנסים והתערוכות ב Wanchai ומרכז הקניות Pacific Place. התחנות נמצאות על Pok Fu Lam Road, בסמוך ל"כפר".

הפארק הציבורי Victoria Peak Garden הוא המקום הכי קרוב לפסגה עצמה, אליו ניתן להגיע ללא בעיות. מדובר על גינה בסגנון סיני ממנה נשקפים נופים עוצרי נשימה של העיר. איך מגיעים ? מצידו האחורי של מרכז Peak Tower, נכנסים ל Mt. Austin Road (ליד Peak Café) ומטפסים לאורכו עד שמגיעים לגינה (ההליכה איננה ארוכה במיוחד אך צריך לטפס גובה של 150 מ'... אז קחו זאת בחשבון...).


כל הזכויות שמורות ל אסיה-פסיפיק מדריכים בע"מ © 2009-2010

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה