3 באפריל 2010

20) Tsim sha Tsui (צים שא צוי) - רובע בילויים ואטרקציות תיירותיות

Tsim Sha Tsui (או פשוט TST בקיצור), אחד מאזורי הבילוי והקניות התוססים ביותר בהונג קונג, שוכן בקצה הדרומי של חצי האי Kowloon, ממש מול "סנטרל" ו Wanchai, מעברו השני של מיצר ויקטוריה.

למרות שמדובר באזור קטן יחסית, ייקח לכם יותר מיום או יומיים לראות את כל מה שיש לו להציע... מוזיאונים נהדרים, אתרי תיירות, קניות בלי סוף, מבנים קולוניאליים, פארק יפה וכמובן, שפע בלתי נדלה של מסעדות, בתי קפה ובארים בהם נמשכת החגיגה 24 שעות ביממה...

נקודת הפתיחה הטבעית לסיור ב Tsim sha Tsui היא רציף המעבורת סטאר (Star Ferry Pier) ומגדל השעון ההיסטורי שלידו. המגדל, המתנשא לגובה של 44 מ' , נבנה בשנת 1915 ומהווה את השריד האחרון של תחנת הרכבת ששכנה כאן עד 1970 והועברה ל East Tsim sha Tsui, לא הרחק מכאן.

ניתן להגיע לכאן בקלות גם מתחנת הרכבת התחתית MTR-Tsim sha Tsui: דרך המעבר התת קרקעי – לכוון יציאה E ועם השילוט ליציאה L6 ומתחת ל Salisbury Road, אל טרמינל המעבורת – זה עניין של כמה דקות הליכה).

מאחרי מגדל השעון מתנוסס "היכל התרבות של הונג קונג" (Hong Kong Cultural Centre): מפלצת ארכיטקטונית חסרת פשר וצביון, מצופה באריחים ורדרדים הנראים כאילו נלקחו מבית שימוש ציבורי... אך כפי שאומר הפתגם הנושן "אל תסתכל בקנקן אלא במה שיש בו" ואכן, ההצגות והמופעים העולים כאן על הבמה איכותיים לאין ערוך מיופיו הארכיטקטוני של המבנה...

אפשר לבקר בהיכל התרבות כל יום בין 23 – 9 ולראות את העוגב הענק שלהם (הגדול מסוגו באסיה) או את התערוכות המוצגות כאן, ומומלץ גם לבקר באתר האינטרנט שלהם ולראות מה מציג בתקופה בה תהיו בעיר, או להתקשר 2734-9009

מכאן ממשיכים לאורך הטיילת אל היעד הבא: המוזיאון לאמנות של הונג קונג (Hong Kong Museum of Art) השוכן במרחק דקת הליכה מהיכל התרבות ומתמחה, כפי שמרמז שמו, באמנות סינית היסטורית ועכשווית. מוצגים כאן אוצרות ויצירות החל מהתקופה הניאוליתית, דרך שושלות הקיסרים של סין ועד לימינו, הכוללים מגוון עצום של פסלים ושכיות חמדה מאבן ירקן, אבני חן, זהב, עץ, שנהב ומה לא... קליגרפיה וציור סיני מסורתי זוכים אף הם למקום של כבוד, וכמו כן האמנות המודרנית של הונג קונג.

מוזיאון האמנות פתוח כל יום (חוץ מימי חמישי) בשעות 18 – 10 (בשבתות עד 20) והביקור בו מומלץ גם למי שגלריות ואמנות אינם כוס התה שלו... הפסלונים ויצירות האמנות העתיקות (Chinese Antiquities) ויצירות הקליגרפיה בפירוש מצדיקים את הביקור.
מחיר הכניסה בעת הכתיבה הוא HK$ 10 לאדם ו HK$ 5 למבוגר (מעל 60) – בימי ד' הכניסה חופשית.לפרטים נוספים, תוכלו לבקר באתר האינטרנט שלהם:
או להתקשר אליהם: 2721-0116

ממש מאחרי מוזיאון האמנות שוכן מוזיאון החלל של הונג קונג (Hong Kong Space Museum) שהביקור בו מומלץ במיוחד למשפחות עם ילדים או בני נוער (למרות שגם מי שבא לכאן בלי הילדים ימצא עניין במוזיאון הזה). חוץ מאחד הפלנטריומים הטובים בעולם (Stanley Ho Space Theatre בעל הכיפה דמוית הביצה, בו מוצגים סרטי טבע וחלל מעולים בתלת מימד), יש במוזיאון החלל שפע של מוצגים אינטראקטיביים ההופכים את הביקור בו לחוויה מעניינת גם בעבור מי שמוזיאונים משעממים אותו בדרך כלל...

מוזיאון החלל פתוח כל יום (חוץ מימי ג') בשעות 21 – 13 (שני – ששי) או 21 – 10 (שבת, ראשון וחגים) והכניסה עולה בעת הכתיבה HK$ 10 לאדם ו HK$ 5 למבוגר (מעל 60) – בימי ד' הכניסה חופשית (מחיר הכרטיס / הכניסה החופשית לא כוללים את הסרטים התלת מימדיים).

לפרטים נוספים כדאי לבקר באתר האינטרנט שלהם: או להתקשר: 2721-0226


סניף של חנות הכלבו היפאנית הפופולארית SOGO נמצא ממש בסמוך למוזיאון החלל (פתוח כל יום, 22 – 10 והכניסה פונה לרחוב הראשי, לא לטיילת), ובהמשך הטיילת, ממש דקה הליכה ממוזיאון האמנות, נמצאת "שדרת הכוכבים" (Avenue of Stars) – התשובה של הונג קונג ל"שדרת הכוכבים של הוליווד", בה מוצגים לראווה פסלים ולוחות רצפה המנציחים את גיבוריה של בירת תעשיית הסרטים של מזרח אסיה, כולל ברוס לי המיתולוגי, ג'קי צ'אן ועוד רבים וטובים...

שדרת הכוכבים והטיילת משני עבריה מהווים את נקודת התצפית הטובה ביותר למופע האורקולי "Symphony of Lights" המוצג כל ערב, בדיוק בשעה שמונה, וכולל תצוגה מרהיבה של אורות, קרני לייזר ופירוטכניקה על עשרות גורדי שחקים משני עבריו של מיצר Victoria Harbour.

אפשר ללכת עד קצה הטיילת ולהקיף את מלון אינטרקונטיננטל או לחזור לרחוב Salisbury Road דרך הגינה שבין חנות SOGO ומוזיאון החלל. מרכז הקניות העצום New World Centre, אחד מהקניונים הפופולאריים ביותר ב Kowloon מתנשא לגובה של שש קומות, המאכלסות מאות חנויות, שחלקן הגדול מתמחה במותגים בינלאומיים. כפי שמצופה, יש כאן מגוון לא רע של מסעדות ובתי קפה ואפשר לנצל את המרחב הממוזג והנעים לאתנחתא, אחרי שכיתתם את רגליכם.

מרכז הקניות New World Centre פתוח כל יום בשעות 22 – 10 וניתן להגיע אליו גם ישירות מתחנת התחתית / MTR-Tsim sha Tsui , דרך מעבר תת קרקעי להולכי רגל (דרך יציאה F ובעקבות השילוט).


מצידו השני של Salisbury Road ישנם עוד כמה אתרים מעניינים ששווה וכדאי לדעת עליהם...

בתור התחלה, כדאי להיכנס ל Chinese Arts & Crafts : חנות ענק יוקרתית המתמחה, כפי שמרמז שמה, ביצירות אמנות ועתיקות סיניים... גם אם המחירים כאן הם מחוץ להישג ידכם וגם אם מה שנראה יפה בחנות לא בהכרח מתאים לסלון שלכם, שווה לבקר בחנות המדהימה הזו שנראית כמו מוזיאון קטן ומתפארת בלקוחות בינלאומיים כמו מרגרט ת'אצ'ר והילארי קלינטון.

החנות מאכלסת את קומת הקרקע של Star House, ממש ביציאה מטרמינל המעבורת, מעבר לחניון האוטובוסים ופתוחה בשעות 21:30 – 10

ממש על הפינה של החנות, עוברים את מעבר החצייה ופונים שמאלה ל Canton Road ומייד תראו מימינכם את מרכז הקניות הנוצץ "1881 Heritage" המאכלס קבוצת מבנים ויקטוריאניים יפהפיים אשר שימשו בעבר את קומפלקס המשטרה הימית (Marine Police Headquarters) ועברו תהליך שימור ושיחזור לפני שהוסבו לחנויות יוקרה. ושוב... גם אם Rolex, Cartier ו Piaget לא מופיעים על רשימת הקניות שלכם, שווה להיכנס ולהסתובב כאן (בעיקר אם אתם אוהבים צילום מבנים, אבל גם אם לא...)

ממשיכים ללכת לאורך Salisbury Road, וכעבור דקה או שתיים מגיעים אל מלון פנינסולה הסופר יוקרתי (The Peninsula), בו משתכנים העשירים והמפורסמים בעת שהותם בעיר.

ה"פנינסולה" נבנה בשנת 1928 על ידי משפחת כדורי, אחת מהמשפחות הידועות בקהילה היהודית המקומית, מתוך חזון להפוך אותו למלון היוקרתי ביותר מזרחית לתעלת סואץ, ואכן, במרוצת השנים הפך המלון לאחד מסמליה המובהקים של הונג קונג וקנה לו מקום של כבוד לצידם של המלונות הקלאסיים בעולם, כמו Raffles בסינגפור, Savoy בלונדון ו Waldorf Astoria בניו יורק ושמו הפך נרדף למקום משכנם של העשירים, המפורסמים ושועי העולם...

ה"פנינסולה" מפורסם מאוד בזכות צי מכוניות הרולס רויס המרשים שלו, הצבועות בגון מיוחד של ירוק הקרוי "ירוק פנינסולה"...

גם אם אין לכם כוונה להוציא מכיסכם את הסכום הדרוש כדי להניח כאן את הראש על הכר, שווה מאוד לבקר במלון המפואר ולשוטט בו מעט, ולו בכדי לחוש את האלגנטיות הקולוניאלית-בריטית שעוד חיה ונושמת כאן... מומלץ מאוד להיכנס לתה-מנחה בלובי, שם האווירה יותר אנגלית מאשר באנגליה עצמה, ולהתענג על תה איכותי במיוחד ומבחר של עוגות scones וסנדביצ'ונים משובחים...

עוד פינה של המלון שרצוי לבקר בה היא הבר-מסעדה "פליקס" (Felix), המאכלס את קומותיו העליונות של ה"פנינסולה". העיצוב האולטרא-מודרני של פיליפ סטראק עומד, אמנם, בניגוד משווע לאווירה הקלאסית של שאר המלון, אך הוא מדהים בדרכו שלו, והנוף הנשקף מהחלונות עוצר נשימה. לגברים שבחבורה מומלץ לבקר בשירותים, המצוידים אף הם בחלונות ענק הצופים לנוף (וסוף סוף תוכלו להרגיש איך זה "להשתין על כולם מגבוה"...)

יוצאים מהמלון, פונים שמאלה וממשיכים ללכת לאורכו של Salisbury Road. חוצים את Nathan Road ("השדרה החמישית" של הונג קונג), ואת רחוב Middle Road, ואז תראו משמאלכם גינה קטנטנה עם גרם מדרגות העולה לרחבה פתוחה ובה גינת משחקים לילדים (Middle Road Children's Playground) – אפשר ללכת לאורכה ולחצות עם גשר הולכי רגל לצידו השני של Chatham Road South ואז לפנות שמאלה ולרדת עם המדרגות או המעלית, או שאפשר להמשיך עוד כמה צעדים לאורכו של Salisbury Road ולהיכנס שמאלה למעבר התת קרקעי, איתו תוכלו ללכת עד יציאה P-2(Mirror Tower) ומשם לצאת לרחוב Chatham Road South (פונים שמאלה ביציאה מהמדרגות הנעות וחוצים את הגינה הקטנה).


מכאן ממשיכים ליעד הבא שלנו: המוזיאון להיסטוריה של הונג קונג (Hong Kong Museum of History) ומוזיאון המדע הצמוד אליו (Hong Kong Science Museum). שניהם טובים מאוד אך המוזיאון להיסטוריה מומלץ יותר, ולו בשביל העובדה שהוא מתמקד בהיסטוריה ובתרבות של אזור הונג קונג.

שמונה גלריות המשתרעות על פני כמה קומות לוקחות את המבקרים דרך "הסיפור של הונג קונג": החל בתהליכים הגיאולוגיים שעיצבו את פני האזור לפני מיליוני שנה, דרך התקופה הפרהיסטורית, שושלות הקיסרים, הקולוניאליזם הבריטי ועד ימינו אנו. המיצגים עשירים למדי וכוללים מסכי נגיעה למיניהם ההופכים את הביקור לחווייתי יותר, סרטונים דוקומנטאריים קצרים ושפע של פריטים היסטוריים מעניינים כמו תלבושות ססגוניות, תכשיטים מסורתיים ועוד...

המוזיאון פתוח כל יום (חוץ מימי שלישי) בשעות 18 – 10 (עד 19 בימי ראשון וחגים) ומחיר הכרטיס בשעת הכתיבה הוא HK$ 10 לאדם ו HK$ 5 למבוגר (מעל 60). בימי ד' הכניסה חופשית.

לפרטים נוספים, מומלץ לבקר באתר האינטרנט שלהם או להתקשר ל 2724-9042

מוזיאון המדע (Hong Kong Science Museum) שוכן בצמוד למוזיאון ההיסטוריה ועשוי להיות מעניין במיוחד עבור משפחות עם ילדים ובני נוער, אך גם בשביל אחרים. האטרקציה המרכזית כאן היא "מכונה ליצור אנרגיה" המתנשאת לגובה של 22 מ' (הגדולה מסוגה בעולם) וממחישה כיצד האנרגיה הפוטנציאלית של כדור נופל יכולה להיות מתורגמת ליצירת סוגים שונים של אנרגיה, לאורך מסלול הנפילה. חוץ מזה יש כאן תערוכות המכסות כמעט כל תחום אפשרי של מדע וטכנולוגיה, וכפי שאפשר לצפות ממוזיאון מסוג זה, יש שפע של מיצגים אינטראקטיביים.

פתוח כל יום (חוץ מחמישי) בשעות 21 – 13 (בשבתות, ימי ראשון וחגים, החל מעשר בבוקר) ומחיר הכרטיס הוא HK$ 25 לאדם ו HK$ 12.5 למבוגר (מעל 60). בימי ד' הכניסה חופשית.

לפרטים נוספים: אתר אינטרנט טלפון: 2732-3232

טיפ קטן: מדובר בשני מוזיאונים עשירים למדי וראוי להקצות להם מספיק זמן, אם רוצים ליהנות מהביקור כראוי... אולי אפילו לא לבקר בהם אחד אחרי השני, אלא להכניס ארוחת צהריים באמצע.


מכאן אפשר ללכת לכיוון Nathan Road, דרך אזור המסעדות והבילוי ב Knutsford Terrace :

חוצים את Chatham Road South על הגשר להולכי רגל שליד המוזיאונים, פונים ימינה ונכנסים שמאלה ל Observatory Road איתו הולכים עד שרואים את הכניסה ל Knutsford Terrace מצד שמאל. הרחוב הקטנטן הזה הוא התשובה של Kowloon ל Lan Kwai Fong ולמרות שהוא קטן בהשוואה למתחרהו שעל האי הונג קונג, יש כאן מבחר לא רע בכלל של מסעדות איכותיות.

Nathan Road, ציר התנועה המרכזי של Kowloon, עובר במרחק של כמה פסיעות מכאן (דרך Kimberley Road): זהו אחד מרחובות הקניות המרכזיים בהונג קונג ואף זכה בעבר לכינויים כמו "מייל הזהב", למרות שבימינו פזורות לאורכו וברחובות שמצדדיו לא מעט חנויות של סוחרים לא הוגנים (על הבעיות עם חלק מהחנויות ב Nathan Road וסביבותיו תוכלו לקרוא יותר בפרק על קניות).

מצידו השני של Nathan Road, ממש מול הצומת של Kimberley, אפשר לראות שורה של חנויות יוקרה הנקראות Park Lane Shopper's Boulevard, ומביניהן מטפס גרם מדרגות רחב אל הכניסה לפארק קאולון (Kowloon Park): אי של שקט ושלווה ירוקה בלב טירוף הקניות הבלתי פוסק של צים שא צוי...

הפארק אינו אדיר מימדים אך יש בו כמה וכמה אטרקציות חביבות המצדיקות ביקור, החל מ"גן הציפורים" (Aviary), דרך אגם ציפורי המים (Bird-lake) ועד הגינה הסינית ושביל הפסלים...

בתוך הפארק נמצא גם מוזיאון קטן בשם "המרכז למורשת הונג קונג" (Hong Kong Heritage Discovery Centre) ובו מוצגות תערוכות העוסקות באתרי המורשת של הונג קונג, החל מהתקופות הפרה היסטוריות ועד למבנים המפוארים של תחילת הקולוניאליזם הבריטי. המוזיאון שוכן בשני מבנים היסטוריים משוחזרים משנת 1910, שהיוו חלק ממחנה צבאי בריטי ששכן באזור.

פתוח כל יום (חוץ מחמישי) בשעות 18 – 10 (ימי ראשון וחגים – עד שבע) והכניסה חופשית.

בימי ראשון אחה"צ מתקיימות בפארק הופעות של קונג פו ואמנויות לחימה מהמזרח הרחוק, כמו גם ריקודי דרקון (בשביל הפסלים – Sculptures Walk).

אם תפנו ימינה מ Kimberley Road (לפני שחוצים את Nathan Road ונכנסים לפארק), תגיעו כעבור דקה או שתיים לשני מבנים קולוניאליים מרשימים, הלא הם כנסיית סט. אנדרו (St. Andrew's Church) ובית הספר הבריטי (The Former Kowloon British School). המבנים, ששוכנים על Nathan Road מס' 136 ו 138 נבנו בתחילת המאה העשרים וממחישים ארכיטקטורה נאה בסגנון ויקטוריאני וגותי.

יוצאים מהכניסה הדרומית של Kowloon Park ופונים ימינה ל Haiphong Road שלוקח אתכם ישר ל Canton Road, אחד מרחובות הקניות הכי טרנדיים בהונג קונג, לאורכו פזורות חנויות מותגים בינלאומיות מהשורה הראשונה. כאן גם תוכלו להיכנס ל Harbour City: קומפלקס קניות ובילויים אדיר מימדים המאכלס בתוכו מאות חנויות מותגים איכותיות, כמו גם מסעדות בתי קולנוע, ומה לא... (תוכלו לקרוא עליו יותר בפרק העוסק בקניות בהונג קונג).

העסקים ב Harbour City פתוחים מדי יום בשעות 21 – 10, אם כי המסעדות ובתי הקולנוע נשארים עד מאוחר יותר.

מכאן אפשר ללכת שתי דקות במורד Canton Road ואתם שוב במזח המעבורת – Star Ferry Pier.


כל הזכויות שמורות ל אסיה-פסיפיק מדריכים בע"מ © 2009-2010

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה