3 באפריל 2010

18) Causeway Bay (האי הונג קונג)

אזור קניות טרנדי, עם כמה אתרים היסטוריים ששווה לראות...
.
אזור Causeway Bay, ממזרח ל Wanchai, קיבל את שמו לפני למעלה ממאה שנה, כאשר רוב האזור היה מכוסה במימי המפרץ, אותו חצתה דרך שנסללה על סוללת עפר, בתוך הים (באנגלית: Causeway). אחרי זה ייבשו את המפרץ, נבנו עליו בניינים מודרניים ורחובות, וכיום זהו אחד מאזורי הקניות המודרניים והטרנדיים ביותר בהונג קונג, אליו מגיע כל מי שקצת מחשיב את עצמו, בכדי להתעדכן מה אופנתי ו"אין"...

מקבץ הרחובות הקטן מסביב לתחנת התחתית MTR-Causeway Bay מרכז בתוכו את כמה ממרכזי הקניות הנוצצים ביותר בעיר, ובשל הנוכחות המאסיבית שיש כאן לבתי האופנה המובילים ביפאן (וגם למסעדות יפאניות), זכה האזור לכינוי "יפן הקטנה".

......................................................................................................................................

Noon-day Gun ("התותח של שעת הצהריים" בתרגום חופשי לעברית), הוא אחד ממוקדי המשיכה העיקריים לתיירים ב Causeway Bay. התותח הימי ההיסטורי הוצב לראשונה ב 1860 במקום סמוך לכאן, שנקרא East Point, ושנעלם בעקבות יבוש שטחי ים באזור...

Jardine Matheson, בית המסחר הענק, המלווה את כלכלתה של הונג קונג מימיה הראשונים, היה זה שהציב את התותח ליד המחסנים שלו, מתוך כוונה לבצע "מטחי כבוד" בכל פעם שמתקרבת ספינת סוחר של אחד ה Tai pans הגדולים... השלטונות הבריטיים סברו כי כבוד שכזה ראוי שיהיה שמור לפקידים רמי דרג וקצינים בכירים של "הוד מלכותה" ולא לסתם סוחרים... והחליטו להעניש את בית המסחר החצוף ולחייב אותו לירות בכל יום ב 12 בצהריים בדיוק, עד קץ כל הימים... כדי להכריז על "אמצע היום".

למרבה האירוניה, גם כשהסינים נטלו לידיהם את הגאי השלטון בעיר, בשנת 1997, ביקש הממשל החדש כי המסורת עתיקת הימין של הירי בצהרי היום תימשך, וזאת למרות שהיא מסמלת את אחת מנקודות השיא (או יותר נכון, את אחת מנקודות השפל...) של הקולוניאליזם הזר...

להגיע לתותח: מעבר תת קרקעי היוצא ממגרש החנייה המקורה של Excelsior Hotel מוביל לאתר (תשאלו את פקיד הקבלה במלון, אם אתם לא מוצאים), או שפשוט תגיעו דרך Victoria Park.

Victoria Park, בסמוך לתותח, הוא הפארק הגדול ביותר על האי הונג קונג, ומהווה מעין מובלעת נעימה של שקט וירוק-בעיניים, במרחק יריקה משיגעון הקניות האינסופי של Causeway Bay... חוץ מפסלה המפורסם של המלכה ויקטוריה שנהג לשכון ב Statue Square שב"סנטרל", נלקח ליפן במלחמת העולם השנייה והוצב כאן לאחר שובו להונג קונג, יש בפארק בריכות דגי זהב ומתקני ספורט...תוכלו להגיע לכאן עם החשמלית (Tramway : עוצרת ממש ליד הכניסה) או דרך Gloucester Road (יציאה E של MTR-Causeway Bay ל Great George Street ומשם דרך Windsor House).

מקדש Tin Hau Temple נבנה לפני כמאתיים שנה, בתחילת המאה ה 19, לכבודה של Tin Hau, האלה האהובה ביותר באזור הונג קונג ומקאו, והוכר כאתר מורשת. במקדש ניתן לראות פעמון יצוק משנת 1747 ושולחנות אבן מהמאה ה 19. כמו בכמה וכמה מקדשים אחרים בהונג קונג, שווה לשים לב לגג, אשר שוליו מעוטרים בעשרות מיניאטורות של דמויות מהמיתולוגיה הסינית. המקדש נמצא ב 10 Tin Hau temple Road, מרחק הליכה של כמה דקות מפארק ויקטוריה ותחנת הרכבת התחתית MTR-Tin Hau (יציאה B, חוצים את King's Road לצידו השני ונכנסים ל Tin Hau temple Road, שעליו נמצא המקדש).

מקדש Lin Fa Kung Temple (הידוע גם בשם "מקדש הלוטוס") נבנה בשנת 1864 לכבודה של Kwun Yum (הידועה גם בשם Guanyin – האלה הממונה על הרחמים והחמלה במסורת הסינית), ולמרות שהוא קטן יחסית, הוא שווה ביקור, הן בשל ציורי הקיר של הדרקונים וציפורי הפניקס והן בשל הארכיטקטורה המיוחדת משהו...
המקדש נמצא ב Lin Fa Kung Street : לוקחים את יציאה B של תחנת MTR-Tin Hau חוצים את King's Road לעברו השני והולכים לאורכו של Tung Lo Wan Road. אחרי 4 – 3 דקות פונים שמאלה ל Lin Fa Kung Street West והולכים עד סופו (זה רחוב קצר מאוד...).

....................................................................................................................................

Happy Valley Racecourse הוא אחד מהאתרים הידועים בהונג קונג, ואחד מאצטדיוני מרוצי הסוסים הטובים ביותר בעולם. הוא נבנה לראשונה ב 1845 לרווחתם של המתיישבים האנגלים במושבה הצעירה, אך נחרב ב 1918, בעקבות שריפה טראגית שגרמה למותם של כמעט 600 בני אדם.

במרוצת השנים תפסו מרוצי הסוסים מקום של כבוד בקרב האוכלוסייה הסינית של הונג קונג, בעיקר מכיוון שזהו ענף ההימורים היחיד המותר בעיר והסינים, כידוע, אוהבים מאוד להמר... למעשה, הסכומים שמגלגלת תעשיית מרוצי הסוסים בהונג קונג הוא הגבוהה בעולם (לנפש) והצפייה במרוצים היא חוויה שכדאי להתנסות בה... היציעים מלאים בצופים משולהבים ומתוחים והאווירה מחשמלת.

המרוצים של יום ד' בערב הם המומלצים (אם כי כדאי לכם לבקר באתר שלהם לפני שאתם באים, לפעמים יש להם כל מיני "סיורים מודרכים לתיירים")מוזיאון מרוצי הסוסים (Hong Kong Racing Museum) שוכן בקומתו השנייה של יציע Happy Valley Stand ומציג את ההיסטוריה של המקום, החל מימיו הראשונים ב 1845 ועד ימינו, כולל כמה תערוכות מעניינות על סוסי מרוץ בכלל, ועל כמה מה"אגדות" ששעטו על מסלוליה של הונג קונג.

פתוח כל יום (חוץ מיום ב' ראש השנה הסיני וכריסמס), 17 – 10 הדרך הטובה ביותר להגיע לאצטדיון מרוצי הסוסים היא עם החשמלית (Tramway), שעושה סיבוב מסביב לאצטדיון... אפשר גם לקחת מונית מתחנת התחתית של MTR-Causeway Bay או אפילו ללכת ברגל (בערך 15 – 12 דקות...) : מיציאה A הולכים לאורך Matheson Street עד סופו, חוצים את Leighton וממשיכים עם Wong Nai Chung Road.

....................................................................................................................................

אזור Shau Kei Wan שוכן בפינה המזרחית ביותר שלחופו הצפוני של האי הונג קונג, ומרכז כמה אתרים מעניינים, הנמצאים במרחק הליכה נוחה זה מזה...אפשר להגיע באמצעות הרכבת התחתית – MTR (קו Island Line המסומן כחול) או עם החשמלית Tramway (התחנה הסופית של החשמלית נמצאת במרחק קצרצר מתחנת התחתית).מקדש Shing Wong Temple נמצא ליד התחנה הסופית של החשמלית (Shau Kei Wan's Tramway Terminus ), על פינת הרחובות Shau Kei Wan Main Street East ו Kam Wa Street. המקדש, אשר נבנה לראשונה ב 1877, היה הראשון בהונג קונג שהוקדש ל Shing Wong, ה"אל העירוני" במסורת הסינית, אשר אחראי על הרוחות והשדים של העיר עליה הוא ממונה.אם בחרתם להגיע לאזור עם התחתית (MTR), קחו את יציאה A-2 או A-3 ל Aldrich Street ולאחר מספר צעדים פנו שמאלה ל Kam Wa Street, איתו תגיעו לתחנת החשמלית ולמקדש הסמוך אליה.

הליכה של כמה פסיעות במורד רחוב Shau Kei Wan Main Street East (מתרחקים מהפסים של החשמלית) תביא אתכם אל השוק של Shau Kei Wan Market (מימינכם), ולאחר עוד דקותיים תגיעו אל עוד מקדש Tin Hau Temple, שנבנה ב 1870 ולמרות שהוא קטן, יש בו כמה חפצים הסטורים מעניינים המצדיקים ביקור חטוף.המשיכו לפסוע במורד רחוב Shau Kei Wan Main Street East, פנו ימינה ל A Kung Ngam Village Road, עליו נמצא עוד מקדש היסטורי קטנטן, המוקדש ל Yuk Wong (Jade Emperor) השליט השמימי של גן העדן במסורת הטאואיסטית.

המוזיאון להגנה חופית (The Hong Kong Museum of Coastal Defence) הוא, ללא ספק, האטרקציה המרכזית של אזור Shau Kei Wan, ויש בו שני אגפים מרכזיים: המוזיאון עצמו שוכן בתוך מערך ביצורים היסטורי ומציג "600 שנים של הגנה חופית בהונג קונג ודרום סין", ואילו "השביל ההיסטורי" לוקח את המבקרים דרך חלקיו השונים של מבצר Lei Yue Mun Fort, אשר נבנה בשנות ה 1880 כדי להגן על הכניסה המזרחית לנמל ויקטוריה, ונחשב לאחד המבצרים הרציניים בעולם באותם ימים... למרות שהמבנים במבצר ניזוקו קשות במהלך המתקפה היפאנית על הונג קונג, במלחמת העולם השנייה, שווה מאוד לבקר במוזיאון אם יש לכם מספיק זמן (ובעיקר אם יש לכם משיכה כלשהיא לנושא של היסטוריה צבאית).

המוזיאון פתוח כל יום (חוץ מימי חמישי): 17 – 10 למידע נוסף, כדאי לבקר באתר האינטרנט שלהם (עשיר במידע): http://www.lcsd.gov.hk/CE/Museum/Coastal/index.php או להתקשר: 2569 1500

מהמוזיאון, הליכה של כמה דקות דרך Tam Kung Temple Road, לאורכו של שוק הדגים הסיטונאי (Wholesale Fish Market ) ו"מסתרי הסירות" (boats-shelter) תביא אתכם אל מקדש Tam Kung Temple אשר נבנה ב 1905 .מן המקדש אפשר לחזור ל Shau Kei Wan Main Street East (שלאורכו יש כמה מזללות אותנטיות) והלאה לתחנת התחתית או החשמלית.



כל הזכויות שמורות ל אסיה-פסיפיק מדריכים בע"מ © 2009-2010

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה