3 באפריל 2010

6) מידע שימושי למטייל

איך להגיע ?
הדרך המהירה והנוחה ביותר להגיע מישראל להונג קונג היא ככל הנראה באמצעות אל על, המפעילה חמש טיסות שבועיות ישירות מנתב"ג, ולמרות שזוהי לא בהכרח גם האופציה הזולה ביותר, ההבדלים במחיר בין אל על ובין Royal Jordanian (דרך ירדן) או אחת מחברות התעופה האירופאיות (עם החלפת מטוסים באירופה) אינה מצדיקה בדרך כלל את בלבול המוח...

במקרים רבים, ישראלים "עוברים" דרך הונג קונג בדרכם לאוסטרליה או יעדים אחרים במזרח הרחוק ואז מדובר, כמובן, על כרטיס טיסה שונה לחלוטין.

.

מתי לבוא ולכמה זמן?
אם זה נתון להחלטתכם, השתדלו להימנע מביקור בחודשי הקיץ (סוף מאי – סוף ספטמבר), שאז מזג האוויר חם ולח בצורה בלתי נסבלת, וגשמי זעף מלווים בטייפונים עלולים לנחות על העיר ולהפוך את הטיול שלכם לסיוט... (אפשר ליהנות מביקור בהונג קונג גם אז... אבל זה לא ממש מומלץ).

אוקטובר ונובמבר נחשבים לחודשים הטובים ביותר, אם כי גם החודשים האחרים (חוץ מהקיץ) הם נעימים למדי.

רצוי להקדיש להונג קונג לפחות ארבעה – חמישה ימים מלאים, ואפילו הרבה יותר מזה... רוב הסיכויים שלא תתחרטו.

חושבים לבקר במקאו ? בקרו באתרים האחרים שלנו :

דרכונים, ויזות ומכס
אזרחי ישראל אינם זקוקים לויזה על מנת לבקר בהונג קונג.

באופן רשמי, עליכם להראות לפקיד ההגירה כי יש ברשותכם דרכון בתוקף (ששה חודשים לאחר הביקור בהונג קונג) + כרטיס טיסה ומספיק כסף (כמעט אף פעם לא בודקים את זה) על מנת לקבל חותמת המאפשרת לכם לשהות בטריטוריה עד 90 יום.

אין צורך בשום חיסון, אלא אם שהיתם במדינה אפריקאית או דרום אמריקאית בימים שקדמו להגעתכם להונג קונג. במקרה כזה, ייתכן כי תצטרכו חיסון נגד קדחת צהובה (Yellow Fever) – כדאי להתעניין אצל סוכן הנסיעות / חברת התעופה.

פקידי המכס אינם "נודניקים" ורוב הסיכויים שתחלפו על פניהם בלי לשים לב בכלל... הדרישות דומות למרבית המדינות במערב, וחל איסור על הכנסת בשר או צמחים...

הבדיקות הביטחוניות עשויות להיות קפדניות למדי ולכן רצוי לשים לב שאין לכם בתיק היד שום דבר חד, או משהו שעשוי להיראות חשוד...
.

כסף
הדולר ההונג קונגי (HK$) נסחר, מאז 1983, בשערים הנעים בין HK$ 7.75 ל HK$ 7.85 לדולר אמריקאי.
אפשר להחליף כסף בבנקים, משרדים להחלפה ובתי מלון, וכמובן למשוך מזומנים מכספומטים. הבנקים הם אלה שייתנו לכם, בדרך כלל, את השער הטוב ביותר... (המשרדים עשויים לפרסם שערים טובים יותר אך יש לבדוק מהי העמלה / commission שהם לוקחים).


תקשורת
דואר: יעיל מאוד ! מרבית הסניפים פתוחים בימי שני – ששי, 17:00 - 9:30 ובשבת בבוקר עד 13:00. הסניפים הגדולים פתוחים עד 18:00 באמצע השבוע.

אינטרנט: ישנן לא מעט חנויות "קפה אינטרנט" בהונג קונג אך אלו לא נמצאות, בדרך כלל, על הרחובות הראשיים עצמם או במרכזי הקניות המרכזיים (בעיקר בגלל השכירות המטורפת), אלא במשרדים קטנים השוכנים בקומות העליונות של בנייני משרדים ישנים.
בין הבולטים אפשר למצוא את:

Fresh Cyber Café : Flat C, 2/F King Tao Building, 94-100 Lockhart Road, Wanchai, Hong Kong Island (MTR Wanchai - Exit C / Opposite "Bridge Bar")

City Cyberworks: Chungking Mansions (Shop 88-B), 36-44 Nathan Road, Tsim sha Tsui, Kowloon.
(זהו הבניין המפלצתי שבו נמצאות הרבה אכסניות תרמילאים ומסעדות זולות)


Cyber-X Multimedia Fun Pub Café: GF/ Empres Plaza, 17 - 19 Chatham Road, Tsim sha Tsui, Kowloon.


אפשרות טובה יותר היא להיכנס לאחד מהסניפים של רשת בתי הקפה Pacific Coffee, להזמין משהו ולהשתמש באחת מעמדות המחשב שלהם (או בלפטופ שלכם). להלן פרטים של כמה מהסניפים המרכזיים:


Shop B, G/F, Lee Theatre Plaza, 99 Percival Street, Causeway Bay
Shop 113-115, 1/F, Windsor House, 311 Gloucester Road, Causeway Bay
Shop G04, G/F, Lee Gardens Two, 28 Yun Ping Road, Causeway Bay

Shop UG4-5, East Town Building, 41 Lockhart Road, Wanchai
G/F & 1/F Pak Fook Building, 208 - 212 Queen's Road East, Wanchai

Shop 1022, Level 1, IFC Mall, Central
G/F, The Workstation, 43 Lyndhurst Terrace, Central
UG/ F, Somptueux Central, 52-54 Wellington Street, Central (near LKF)
Shop on G/F, 151-155 Hollywood Road, Sheung Wan, Hong Kong

Unit G10, Level G, The Peak Tower (Victoria Peak)

G31-G32A, G/F, Miramar Shopping Center, 132 Nathan Road, Tsim Sha Tsui
Shop L021A, G/F New World Centre, 18-24 Salisbury Road, Tsim Sha Tsui


רשת בתי הקפה Starbucks מציעה חיבור wireless חינמי (וכמוה גם מספר רב של בתי קפה אחרים), אך אין לה עמדות מחשב בסניפים, כך שתצטרכו להביא את שלכם...

ספריות ציבוריות כמו זאת שב City Hall ("סנטרל") או Central Library שליד ויקטוריה פארק ב"קוזווי-ביי" מאפשרות בדרך כלל למבקרים להשתמש במסופי המחשב שלהן ובחיבור לאינטרנט, ללא תשלום.

גם בתחנות הרכבת התחתית / MTR הגדולות, כמו Wanchai, Central ו Tsim sha Tsui, יש סיכוי שתמצאו מסופי מחשב עם חיבור אינטרנטי לשימוש חופשי (בדרך כלל זה כחלק מאיזה מבצע קידום מכירות של חברה כזאת או אחרת).

טלפון
הקידומת הבינלאומית של הונג קונג היא 852. בתוך הונג קונג עצמה אין "אזורי חיוג"כדי להתקשר מהונג קונג חוצה יש לחייג 001 ואז את קוד המדינה (במקרה של ישראל 972), קוד האזור והמספר.שיחות בתוך הונג קונג הן, כעקרון, חינמיות, אך חלק מבתי מלון נוטים לגבות עליהן כסף... בטלפונים ציבוריים התשלום הוא דולר הונג קונגי אחד על כל חמש דקות שיחה, אך במרכזי הקניות הגדולים תוכלו למצוא מידי פעם טלפונים "לרווחת הציבור" מהם ניתן לבצע שיחות מקומיות בחינם. אם קניתם משהו בחנות או בית קפה/מסעדה ואתם בדיוק צריכים לעשות שיחה, פשוט תבקשו יפה והם יתנו לכם... זה לא עולה להם כלום.


שיחות בינלאומיות משתלם לעשות באמצעות כרטיסי pre-paid לסלולארי שלכם (prepaid sim card) או לטלפון קווי רגיל/ טלפון ציבורי (IDD phone-cards), אותם ניתן לרכוש בחנויות נוחות כמו 7-eleven ו Circle-K.

כרטיס CSL Prepaid SIM Card של המפעיל הסלולארי הגדול בהונג קונג, CSL, נחשב לאופציה לא רעה, וכמוהו גם כרטיס
"Global Reach" של חברת PCCW... פשוט תתייעצו עם המוכרים בחנות הנוחות ותראו מה הכי משתלם כרגע (הדברים האלה משתנים כל הזמן).


זמן
הונג קונג נמצאת ב GMT +8 כל השנה, מה שאומר שהיא מקדימה את ישראל בשש שעות בחורף, או בחמש שעות בקיץ (כשהשעה 12 בצהריים בישראל, השעה חמש בערב בהונג קונג בקיץ, או שש בערב בחורף).

חשמל
ההספק זהה לזה שבארץ אך השקעים לא מתאימים, אז שווה להשקיע כמה שקלים ולרכוש את אחד מהמתאמים (adaptors) המתאימים לתקעים שונים...

חירום ובטחון אישי
הונג קונג נחשבת לעיר בטוחה מאוד, אך כמו בכל עיר גדולה בעולם, כדאי לא להיות יותר מידי שאננים, ולשים לב לדברי הערך שלכם... בעיקר כאשר אתם מסתובבים בשווקים צפופים והומי אדם.

עישון ויריקה אסורים במקומות ציבוריים רבים וככלל, הונג קונג הולכת והופכת לעיר "לא ידידותית" למעשנים... (הבשורה הטובה היא שבגלל מזג האוויר החם ישנם המון מקומות שיושבים בהם בחוץ).

משטרה / אמבולנס / מכבי אש : 999 מכל טלפון (שיחת חינם)


בריאות והיגיינה
שירותי הבריאות של הונג קונג מפותחים ומודרניים כמו בכל מדינה מערבית, אך רצוי מאוד להצטייד בביטוח בריאות לפני היציאה, אם אינכם מעוניינים לשלם הון תועפות...

St. John Ambulance מספק שירות אמבולנס חינמי 24 שעות ביממה (גם למקרים שאינם ממש "חירום"):

Hong Kong Island: 2576 6555
Kowloon: 2713 5555
New Territories: 2639 2555

בתי החולים האלו נחשבים לטובים:

Adventist Health, 40 Stubbs Road, Hong Kong Island, Phone: 3651-8888
Queen Mary Hospital, Pokfulam Road, Phone: 28553838 / 28553111
Canossa Hospital, No. 1 Old Peak Road , Hong Kong Island, 25221194 / 25221195
Queen Elizabeth Hospital, 30 Gascoigne Road, Kowloon, 2958 8888


למרות המראה המזוהם משהו של כמה מסמטאותיה ושווקיה, הונג קונג היא עיר נקייה למדי, עם סטנדרטים סבירים של היגיינה, ובטוח לאכול בה כמעט בכל מקום... אם אתם חושבים לאכול דברים עדינים כמו דגים או פירות ים במזללה מקומית, כדאי להעיף מבט ולוודא שהמקום מספיק "היגייני" לטעמכם.

מי הברז ראויים לשתייה אך עשויים להיות לא טעימים בגלל הצנרת הישנה. עדיף לקנות מים מינרלים – זה זול וזה טעים יותר.

טיפים
למרות שטיפים אינם מקובלים במסורת הסינית, מאה וחמישים שנות שלטון בריטי וכלכלה קפיטליסטית להפליא עשו את שלהם, ומלצריה של הונג קונג מצפים לקבל תשר, בדיוק כמו עמיתיהם שבמערב...
מרבית המסעדות הרציניות מוסיפות 10% לחשבון, אך אלו מתחלקים בדרך כלל בין כל אנשי הצוות ולכן, אם נהניתם מהשירות, ראוי גם להשאיר 10% - 5% נוספים לאלו שממש שירתו אתכם.

במקומות הזולים יותר אפשר להשאיר משהו כמו 10% מגובה החשבון ולפעמים אפילו כלום (בעיקר אם זה מקום קטנטן שבעל הבית עצמו הוא זה שמגיש לכם לשולחן).


כל הזכויות שמורות ל אסיה-פסיפיק מדריכים בע"מ © 2009-2010


אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה