3 באפריל 2010

9) התמצאות כללית

הונג קונג היא הרבה יותר פשוטה ממה שנדמה במבט ראשון...

באופן כללי, משתרעת הונג קונג על ציר דרום – צפון, כאשר בקצה הדרומי נמצא האי הונג קונג (Hong Kong Island), צפונה ממנו (מעבר ל Victoria Harbour) משתרע חצי האי Kowloon וצפונית אליו משתרעות "הטריטוריות החדשות" (New Territories).

מבין 262 האיים החיצוניים השייכים להונג קונג (Outlying Islands), הגדולים ביותר הם האי לנטאו (Lantau Island) והאי לאמה/Lamma Island (האי הונג קונג, משום מה, אינו "נחשב" לאחד מהאיים החיצוניים).

הלב של הונג קונג: האזור בו מרוכזת כמעט כל הפעילות העירונית, הבילויים והעסקים, משתרע לאורך רצועה צרה וארוכה משני עבריו של מיצר ויקטוריה (Victoria Harbour), כלומר : לאורך החוף הצפוני של האי הונג קונג (האזורים Central, Wanchai ו Causeway Bay), כמו גם בחלקיו הדרומיים של חצי האי Kowloon (אזור Tsim sha Tsui).

האי הונג קונג (Hong Kong Island), ממנו התחילה להתפתח הונג קונג המודרנית, משתרע על פני שטח של 100 קמ"ר (פחות או יותר כמו גוש דן שלנו) ומתברך בניגודים רבים הגורמים לו להיראות הרבה יותר גדול ממה שהוא באמת והופכים אותו למעניין ורבגוני... החל מהאזור המטרופוליטאני שלאורכה של רצועת החוף הצפונית, היכן שנמצאים גורדי השחקים הנוצצים של העיר, דרך השכונות הישנות המשמרות "טעם של פעם", דרך ההרים המיוערים שבמרכז האי, ועד לחופים הדרומיים, הנראים יותר כמו עיירות חוף באוסטרליה מאשר חלק מאחת הערים הצפופות בעולם...
.

חצי האי Kowloon משתרע מעברו הצפוני של "מיצר ויקטוריה" (Victoria Harbour) ומתאפיין בעיקר באזורים עירוניים צפופים ושוקקי חיים... Tsim sha Tsui שוכנת בקצה הדרומי של חצי האי, ממש ממול האי הונג קונג, ובה מרוכזים מגוון עצום של מסעדות, חנויות, מרכזי קניות, מלונות ואטרקציות תיירותיות.

צפונה משם, לאורכו של Nathan Road הידוע, משתרעים האזורים של Yau ma Tei ו Mongkok, בהם ניתן למצוא חנויות זולות ושווקים פתוחים.

הטריטוריות החדשות (New Territories) משתרעות צפונה מחצי האי Kowloon ולמרות שהן מהוות את רוב שטחה של הונג קונג, ממעטים התיירים להגיע אליהן, וחבל... יש כאן הרבה מה לראות ולעשות, החל מחופי רחצה מדהימים, מסלולי הליכה נהדרים בחיק הטבע (כן, כן... בהונג קונג), כפרים עתיקים, מקדשים וכמובן... איים יפהפיים וציוריים אשר כל קשר בינם ובין העיר הסואנת, הנמצאת במרחק של כמה קילומטרים בלבד, נראה כמקרי לחלוטין.


מפה כללית של הונג קונג



מפה כללית של החלקים המרכזיים של הונג קונג
 

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה