3 באפריל 2010

25) מערב הטריטוריות החדשות: שמורת ביצות, ציפורים נודדות והרבה מקדשים

Tsuen Wan אשר בקצהו של קו Tsuen Wan Line של הרכבת תחתית, היא עיר שינה מודרנית שהחלה את דרכה, כמו מרבית הערים ב"טריטוריות החדשות", בתור כפר דייגים קטן...

העיר מהווה בסיס יציאה מצוין למי שמעוניין לטייל בחלק המערבי של "הטריטוריות" ויש בה גם כמה וכמה אתרים המצדיקים ביקור, כמו מוזיאון Sam Tung Uk Museum הנמצא במרחק הליכה קצרצר מתחנת MTR-Tsuen Wan ושוכן בתוך כפר מוקף חומה בן 200 שנה ששוחזר ושומר, ומאפשר הצצה לחיים אותם ניהלו בני ה Hakka בכפריהם המבוצרים. מתחנת MTR-Tsuen Wan, פנו שמאלה מיציאה E ל Sai Lau Kok Road וכעבור כמה צעדים תיראו את הכניסה למוזיאון משמאלכם. פתוח בכל יום (חוץ משלישי) מתשע עד חמש אחה"צ והכניסה חופשית. למידע נוסף, בקרו באתר שלהם (קטן, אבל נחמד).

Chuk Lam Shim Yuen ("מקדש יער הבמבוק" בתרגום חופשי) נבנה בשנות העשרים על גבעה מעל לתחנת MTR-Tsuen Wan והאטרקציה המרכזית שלו היא שלושה פסלי זהב גדולים של בודהא.

פתוח כל יום מתשע בבוקר ועד חמש אחה"צ וניתן להגיע אליו בנסיעה קצרה עם מונית (שתיים – שלוש דקות) או עם מיניבוס ירוק מס' 85 מ Shiu Wo Street (הנסיעה במונית כל כך קצרה וזולה שחבל לבזבז את הזמן היקר על המיניבוס...). באותה הזדמנות כדאי מאוד לבקר גם במקדש Yuen Yuen Institute השוכן במרחק קצר משם, למרגלות ההרים : זהו המקדש היחיד בהונג קונג בו סוגדים לשלושת דתות המזרח: בודהיזם, קונפוצואיזם וטאואיזם, ויש בו שפע של מבנים סיניים יפהפיים, כולל שחזור של פגודת "טְייֵנְטָאן" (מקדש השמיים) בבייג'ינג.

פתוח בכל יום מ 8:30 עד 17 וניתן להגיע בנסיעת מונית קצרה או עם מיניבוס 81 מרחוב Shiu Wo Street הסמוך לתחנה (שוב, הנסיעה במונית קצרה וחבל להתחיל ולהתברבר עם מיניבוס).
......................................................................................................................................

Tai Mo Shan ("ההר הגדול העטוף בערפילים"), הגבוה שבהרי הונג קונג, מתנשא לרום של 958 מטר, צפונית לעיר Tsuen Wan ומציע למבקרים בו כמה מסלולי הליכה מקסימים ולא קשים במיוחד.

אפשר לטפס על ההר, עד מתחת לפסגה (עליה יש צלחות תקשורת ואנטנות) וליהנות מהליכה ביער הסובטרופי הירוק ומהמראות הפנוראמיים המדהימים (זאת בתנאי שיש ראות טובה... כי אם לא, חבל על הזמן): העלייה מתונה למדי וסביר להניח שתעמדו בה גם אם אתם לא בכושר שיא...

אוטובוס 51 של KMB יוצא ממסוף האוטובוסים ב Nina Tower's Bus Terminus (צמוד לתחנת הרכבת KCR-Tsuen Wan west) ויש לו גם תחנה על Tai Ho Road North, ממש ליד מסוף הרכבת התחתית MTR-Tsuen Wan. מרחוב Shiu Wo Street הקטן, שנמצא במרחק שתיים – שלוש דקות הליכה ממסוף הרכבת התחתית MTR-Tsuen Wan, אפשר לתפוס מיניבוס ירוק מס' 80, 80-A או 85.כל האוטובוסים/מיניבוסים מגיעים לצומת של Route Twisk ו Tai Mo Shan Road, כאן נמצא מרכז המבקרים של שמורת הטבע, כמו גם אזור נחמד לפיקניקים, ומכאן מתחילה העלייה להר.

......................................................................................................................................

מכאן ממשיכים לתחנת הרכבת KCR-Tsuen Wan West (הנמצאת במרחק של 15 – 10 דקות הליכה מטרמינל הרכבת התחתית MTR-Tsuen Wan או נסיעה של 3 – 2 דקות במונית...) ונוסעים תחנה אחת, אל Kam Sheung Road Station . יציאה B תוביל אתכם לגשר מקורה קטן להולכי רגל, מעבר לגשרון פונים שמאלה לרחוב צר (יותר בכיוון של שביל) בשם Kam po Road. מימינכם תיראו שביל להולכי רגל הנמתח במקביל ל Kam po Road. רדו אליו ולכו לאורכו דקותיים עד הפינה של Kam Sheung Road (ליד בניין שנקרא Noble Park), פנו שמאלה לרחוב Kam Sheung Road ובסופו פנו ימינה ל Kam Tin Road. הליכה קצרצרה תוביל אתכם אל רמזור, וברחוב מימינו תוכלו להבחין בחומת האבנים הכהה של Kat Hing Wai (吉慶圍) : כפר מוקף חומה המשמר אווירה מסורתית של ימים עברו. הכפר נבנה במהלך המאה ה 17 ע"י בני שבט Tang, אחד מחמשת החמולות שאכלסו את האזור בימים שקדמו לשלטון הבריטי ולמרות שמרבית הבתים כאן עברו שינויים כאלה ואחרים, זה עדיין הכי קרוב למקור שאפשר...

אוטובוס מס' 51 של KMB יוצא מ Nina Tower's Bus Terminus (ממש ליד תחנת הרכבת KCR-Tsuen Wan West) ומגיע ממש קרוב ל"כפר", אך אני מאמין כי הרכבת עדיין עדיפה.

משהו שכדאי לדעת: אם אינכם מתכוונים לעצור ב Tsuen Wan (וגם אם כן...) אפשר לקחת את קו West Rail Line של רכבת ה KCR מתחנת Tsim sha Tsui הסמוכה ל Nathan Road ומחוברת לתחנת ה MTR במעבר תת קרקעי... לא חייבים לנסוע בתחתית עד Tsuen Wan ולהחליף שם רכבות (אם כי אתרי הביקור ב Tsuen Wan קרובים יותר לתחנת ה MTR מאשר ל KCR).

התחנה הבאה לאורך הקו נמצאת ב Yuen Long (שתי תחנות מ Tsuen Wan): עיר שינה מודרנית שהתפתחה אף היא מכפר עתיק יומין ששכן באזור. יש כאן טרמינל של הרכבת הפרברית הקלה (LRT) אם אתם צריכים.

שמורת הביצה Mai Po Marshes Nature Reserve שוכנת באחד האזורים הנידחים ביותר בהונג קונג, ממש מול הגבול עם סין, ומשתרעת על פני שטחי ביצות נרחבים למדי, באזור בו נשפכים כמה נהרות קטנים למפרץ Inner Deep Bay. פרסומה העולמי של השמורה בא לה בעיקר הודות להיותה אחת מתחנות המעבר החביבות על ציפורים הנודדות לאורך הקו מצפון אסיה וסיביר אל אוסטרליה. עשרות אלפי בעלי כנף נוחתים פה בעונות הנדידה (בעיקר סתיו וחורף), כולל כמה וכמה זנים נדירים, והופכים את המקום לגן עדן אמיתי עבור צפרים וסתם חובבי טבע. ניתן לבקר פה גם בקיץ, למרות שתנועת הציפורים דלילה...

השמורה מנוהלת על ידי הקרן העולמית לשימור חיות הבר (WWF) והביקור בה חייב להיות מתואם מראש מול המשרד שלהם בהונג קונג, המוציא סיורים מודרכים בעונות הנדידה וכל השנה...

למידע נוסף על הסיורים המודרכים תוכלו לבקר באתר האינטרנט שלהם (יש גם טופס הרשמה מקוון), או להתקשר אליהם ל 2471-3480 בשעות העבודה הרגילות או לקו החם שלהם 2526-1011 (ללחוץ 1,1,1 אחרי שבחרתם את השפה), או לשלוח להם אימייל

עוד מקום נידח ששווה לדעת עליו הוא Tai Fu Tai Mansion : בית אחוזה היסטורי שנבנה בזמן שושלת צ'ינג (Qing), בסביבות שנת 1860, ושימש למגוריו של Man Chung-luen, גביר מקומי עתיר נכסים שמשפחתו התגוררה באזור כבר למעלה מחמש מאות שנה... הבית, ששוחזר ושומר, מכיל אלמנטים דקורטיביים וארכיטקטוניים יפים למדי, אז אם יש לכם זמן וארכיטקטורה סינית מעניינת אתכם... שווה את הנסיעה.

פתוח כל יום (חוץ מימי ג' וכמה חגים, כמו כריסמס, ראש השנה האזרחית ושלושת הימים הראשונים של ראש השנה הסינית), 13 – 9 ו 17 – 14 והכניסה חופשית.


מהעיר Yuen Long קחו מיניבוס ירוק מס' 75 או 76 מרחוב Fook Hong Street (מאחרי Happy Plaza), או אוטובוס 76-K של KMB מהמסוף ב Long Ping Estate, ממול תחנת הרכבת Long Ping Railway Station (מרחק נסיעה של תחנה אחת מ Yuen Long).

......................................................................................................................................

Tin Shui Wai Railway Station , התחנה השנייה אחרי Yuen Long (הרביעית מ Tsuen Wan) מהווה את שער הכניסה לשניים מהאתרים התיירותיים החשובים יותר בחלק זה של הטריטוריות החדשות: האחד הוא השמורה ומרכז המבקרים Hong Kong Wetland Park והשני הוא מסלול אתרי המורשת Ping Shan Heritage Trail.


שמורת Hong Kong Wetland Park שוכנת בקצה של שטחי הביצות הידועים של Mai Po Marshes ולמרות שהיא אינה מרשימה כמו "אחותה הגדולה" היא מאפשרת למבקרים בה לראות ולחוות כמה סוגים שונים של ביצות ושטחים מוצפים (wetlands) בנוחות מרבית, ועל כן הביקור בה מומלץ לכל מי שמגלה עניין כלשהו בטבע... יתרה מכך, יש כאן את אחד ממרכזי המבקרים הטובים בעולם לכל מה שקשור לביצות ושטחים מוצפים ובהונג קונג, כמו בהונג קונג, המיצגים מושקעים מאוד, מה שהופך את הביקור לחוויה...

הפארק פתוח בכל יום (חוץ מימי ג' ושני הימים הראשונים של ראש השנה הסינית) ודמי הכניסה הם HK$ 30 למבוגר, HK$ 15 לילד (18 – 3) ומבוגר מעל 65 (פה ושם יש להם גם כל מיני "כרטיסים משולבים" במחירים מוזלים, אז שווה לבקר באתר שלהם ולראות מה קורה...)

אם אתם מגיעים ישירות ממרכז העיר, לוקחים את אוטובוס מס' 967 של Citybus ממסוף האוטובוסים ב Drake Street הקטן שב"סנטרל" (מאחרי שני המגדלים של Lippo Centre – יציאה B של תחנת הרכבת התחתית MTR-Admiralty) או מתחנת האוטובוס שעל Connaught Road Central ב"סנטרל" (ממש ליד Statue Square – ממול מגרש החנייה המקורה) ונוסעים איתו עד לשמורה.

אם אתם מגיעים לכאן מתחנת הרכבת Tin Shui Wai, קחו את קו 705 של הרכבת הפרברית הקלה (LRT) ורדו בתחנת Wetland Park Station (חוצים את הכביש עם גשר להולכי רגל, יורדים לצד ימין והולכים לאורך הרחוב כמה דקות עד שתראו את הכניסה לפארק משמאלכם).

למידע נוסף על הפארק, בקרו באתר האינטרנט שלהם או התקשרו ל 2708-8885.


מסלול המורשת Ping Shan Heritage Trail, אחד מאתרי החובה של הטריטוריות החדשות, מתחיל ממש מאחרי תחנת הרכבת Tin Shui Wai ומתפתל לאורך כקילומטר, דרך מקבץ של מבנים היסטוריים שנבנו ע"י בני שבט Tang בתקופות שונות. זהו מסלול הליכה קל מאוד ולאורכו יש שילוט ברמה סבירה, כך שממש לא צריכים להיות בוגרי קורס גששים כדי לסיימו.

נקודת ההתחלה היא הפגודה בת שש מאות השנים שמאחרי תחנת הרכבת (Tsui Sing Lau Pagoda) מכאן, חוזרים מעט והולכים לאורך התחנה, פונים שמאלה והולכים לאורך תעלת המים (צריכה להיות מימינכם). חולפים על פני המזבח הקטן שנבנה לכבודו של אל האדמה She Kung והכפר מוקף החומה Sheung Cheung Wai ודרך מקדש Yeung Hau Temple הקטנטן אל שני היכלי ההנצחה (Ancestral Halls): Tang ו Yu Kiu. פונים לסמטה צרה בה נמצא חדר הלמידה Kun Ting Study Hall והלאה למקדש Hung Shing temple שנבנה במאה ה 18 ולסופו של המסלול, שם ניצבת על ראש הגבעה תחנת משטרה בריטית שנבנתה ב 1899, שופצה וכיום היא משמשת כמוזיאון קטן למבקרים במסלול, בו ניתן ללמוד על ההיסטוריה של חמולת Tang.

הליכה קצרה תביא אתכם אל תחנת הרכבת הפרברית הקלה Ping Shan Light Rail Station ממנה ניתן לקחת את קו 610, 614 או 615 לתחנת Lam Tei Station (את אותם קווים תוכלו לקחת גם אם אתם באים ישירות מתחנת Yuen Long).


Miu Fat Monastery השוכן ב Lam Tei הוא אחד מהמנזרים הבודהיסטיים היותר מרשימים בהונג קונג ואפשר לראות בו כמה וכמה פסלים יפהפיים ושכיות חמדה אחרות, כמו צמד הדרקונים הענקיים השומרים על הכניסה ופסלי הבודהא המוצגים בשתי קומותיו של המבנה. יש כאן גם מסעדה צמחונית לא רעה.

המנזר נמצא במרחק הליכה קצרצר מתחנת הרכבת הפרברית הקלה : ביציאה מהתחנה, פנו שמאלה ל Castle Peak Road ולכו לאורכו כדקה-שתיים. חוצים את הכבש ליד תחנת הדלק של Esso ואתם שם...
אם הגעתם ישירות מתחנת Tin Shui Wai (Hong Kong Wetland Park), תוכלו לקחת את קו 751 של הרכבת הקלה.

.....................................................................................................................................

קו 615 של הרכבת הקלה (LRT) ממשיך מ Lam Tei (או מ Yuen Long, או מ Ping Shan... תלוי היכן ביקרתם) ומגיע לתחנת Ching Chung Station הסמוכה לאחד המקדשים הטאואיסטים היפים בהונג קונג, הלא הוא Ching Chung Koon (בסינית 青松觀 שמשמעותו היא "מקדש האורן הירוק"). המקדש, שנבנה בשנות הארבעים המאוחרות , משתרע על פני שטח נרחב למדי ויש בו מבנים סיניים מקסימים, גנים ומסלעות, כמו גם שפע של "אוצרות" וחפצי אמנות שונים.פתוח בכל יום משמונה ושלושים בבוקר ועד חמש אחה"צ והכניסה חופשית.

....................................................................................................................................

מכאן אפשר להמשיך לתחנת Siu Hong Station שבעיר המודרנית Tuen Mun ולעבור לרכבת "הרגילה" (KCR) שתיקח אתכם חזרה למרכז העיר, דרך Tsuen Wan (אין צורך להחליף רכבות : ה KCR מגיעה לתחנת Tsim sha Tsui East הסמוכה ל Nathan Road ומחוברת לרכבת התחתית – MTR במעבר תת קרקעי להולכי רגל, כך שברגע שירדתם שם תוכלו להגיע לכל מקום מרכזי בעיר תוך דקות ספורות)

אפשר גם להמשיך למרכז העיר (קו 505 של הרכבת הקלה לתחנת Tuen Mun Town Centre) ולבלות מעט בפארק Tuen Mun Town Park הצמוד אליה, בו יש אגם מלאכותי ותצוגה קטנה של זוחלים ונחשים (The Reptile House). תחנת הרכבת Tuen Mun KCR Station נמצאת במרחק הליכה קצר מכאן וממנה תוכלו לשוב למרכז העיר.


כל הזכויות שמורות ל אסיה-פסיפיק מדריכים בע"מ © 2009-2010

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה