3 באפריל 2010

5) הונג קונג - תעודת זהות

שם : הונג קונג (Hong Kong)

שם רשמי: האזור המנהלי המיוחד הונג קונג, של הרפובליקה העממית סין
(אנגלית :H.K.S.A.R - Hong Kong Special Administrative Region of the People's Republic of China )

שטח: 1,104 קילומטר רבוע (לשם השוואה, ניתן לומר כי שטחה של הונג קונג הוא בערך כמו שטחה של רמת הגולן, או כשטחו של האזור שבין אשדוד בדרום ועד נתניה בצפון)

מיקום: בדרום סין, על הגדה המזרחית של נהר הפנינים. מדרום, פונה הונג קונג לים סין הדרומי ומצפון היא גובלת באזור Guangdong (קנטון) שבסין.


אוכלוסיה: קצת למעלה משבעה מיליון נפש (בערך כמו אוכלוסיית ישראל).

הרכב אוכלוסיה: כ 95% ממוצא סיני (רובם מאזור Guangdong/Canton, אך יש בטריטוריה גם נוכחות של קבוצות סיניות אחרות, כולל בני Hakka ו Teochew). חמשת האחוזים הנותרים מתחלקים בין קבוצות של אירופאים, אינדונזים, פיליפינים, הודים, נפאלים ועוד בני עמים מדרום מזרח אסיה.

דת: מרבית תושבי הונג קונג הם בודהיסטים כאשר, לצד הבודהיזם, יש נוכחות מאסיבית של קונפוציואיזם וטאואיזם. כ 7% מהאוכלוסייה נוצרית (פרוטסטנטים וקתולים) וכמו כן ישנן קבוצות קטנות של יהודים, מוסלמים, הינדים, סיקים ובהאים.


הקהילה היהודית בהונג קונג החלה את דרכה עם תחילת ההתיישבות האירופאית (בערך ב 1840) וידעה ימים של שגשוג והצלחה – כיום חיים בהונג קונג כשלושת אלפים יהודים ולהם מגוון שירותי קהילה, כגון: בתי כנסת, מקווה, אוכל כשר ועוד...

הבירה: הונג קונג היא מחוז של סין ולכן בירתה היא בייג'ינג (פקין), הגם שמעצם היותה אזור מינהלי מיוחד, מתקבלות חלק גדול מן ההחלטות בהונג קונג עצמה.

הערים הגדולות: הונג קונג היא מטרופולין אחד ענק שבמהלך התפתחותו "בלע" אל קירבו כפרים קטנים שהיו באזור. כעיקרון, מחולקת הונג קונג לשלושה אזורים גיאוגרפיים עיקריים שהם: האי הונג קונג, חצי האי קאולון (Kowloon) והטריטוריות החדשות (New Territories). בסך הכול, מחולק המטרופולין לשמונה עשר רשויות אדמיניסטרטיביות.

שפות: השפות הרשמיות הן סינית (מנדרין וקנטון) ואנגלית. בפועל מדברים רוב התושבים קנטון כאשר בשנים האחרונות (מאז השיבה לסין ב 1997) יש התגברות של השימוש בשפת המנדרין. כשליש מהתושבים מסוגלים לתקשר באנגלית, ברמה כזו או אחרת, ובעיקר אלו שעובדים בתחומי התיירות, היי – טק ופיננסים.

ממשל: אזור מנהלי מיוחד של הרפובליקה העממית סין. במסגרת ההסכמים שנחתמו בזמנו בין סין ובריטניה, נהנית הונג קונג מאוטונומיה מסוימת בתחומים רבים.

ראש המדינה (הריבון): נשיא סין

ראש הממשלה: להונג קונג אין ראש ממשלה והיא מנוהלת בפועל על ידי מעין "מושל" (Chief Executive), תושב הונג קונג הממונה מטעם הממשלה בבייג'ינג. מאז 2007 נושא במשרה זו Mr. Donald Tsang
.
.
כל הזכויות שמורות ל אסיה-פסיפיק מדריכים בע"מ © 2009-2010

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה