2 באפריל 2010

69) קניות ב Mong Kok ו Yau-ma-tei

ב Mongkok (או Mong Kok) ו Yau-ma-Tei תוכלו לחוש אווירה מעט יותר אותנטית מזו שב Tsim sha Tsui, או Central והמחירים כאן, בהתאם, נמוכים יותר...

שני האזורים משתרעים מצידיו של Nathan Road וניתן למצוא בהם את כמה מהשווקים הפתוחים הכי פופולאריים בהונג קונג, כמו גם שפע של חנויות רחוב ומסעדות אתניות מעולות, שלא לדבר על מזללות סיניות נהדרות בהן תוכלו להתענג על מנה של כיסוני וון-טון עם נודלס במחיר של מה בכך, או דוכני רחוב בהם תוכלו לטעום את "החטיף הלאומי" : שיפוד של במבוק עם כדורי בשר דג בקארי (Curry fish ball).

שוק הלילה של רחוב טמפל (Temple Street Night Market) נחשב לאחת מהאטרקציות המובילות בעיר וכדאי לבקר בו למרות שהוא תיירותי להחריד... כפי שמרמז שמו, משתרע השוק לאורכו של רחוב Temple Street הקטן ב Yau ma Tei והדוכנים המוארים לאורכו מוכרים כמעט כל דבר שניתן להעלות על הדעת, אם כי הדגש הוא על מה שתיירים קונים: מזכרות זולות, חיקויים של שעוני יד יוקרתיים, CD, בגדים רועשים ועוד פיצ'פקס... יש באזור גם כמה מזללות ודוכני אוכל לא רעים והאווירה, באופן כללי, תוססת ומלאת חיים...

כדאי לשוטט עד לקצהו הצפוני של הרחוב ולהגיע לרחבה שמחוץ למקדש Tin Hau Temple אשר על שמו קרוי הרחוב... מידי ערב מתקבצים כאן מגידי עתידות ורוכלים זעירים ולפעמים מתקיימים גם מופעי-רחוב של אופרה סינית (צווחני אך ססגוני מאוד ויפה).

השוק פתוח כל יום מארבע אחה"צ ועד 11 בלילה, אך האקשן מתחיל רק בסביבות שבע בערב.

איך להגיע : מיציאה A של תחנת הרכבת התחתית ב Jordan פונים ימינה ל Jordan Road והולכים לאורכו כמה דקות. Temple street הוא הרחוב השלישי מצד ימין.


שוק אבן הירקן (Jade Market) ורחוב אבן הירקן (Jade Street) הסמוך לו מזמנים חוויה מיוחדת לכל מי שאוהב אבני חן... חלק מהגילופים וחפצי האמנות פשוט מדהימים ביופיים אך חשוב לא להתפתות ולרכוש חפצים במחירים גבוהים אם אינכם מבינים, או מלווים על ידי מישהו שמבין (בשוק יש גם פינות של מוצרים זולים מאבן ירקן ולמי שמחפש מזכרות יפות וזולות, זאת עשויה להיות חגיגה של ממש...)

השוק פתוח מעשר בבוקר עד ארבע אחה"צ, אך כדאי להגיע מוקדם אם אתם רוצים להניח את ידיכם על הסחורה הטובה, לפני שהיא נעלמת...

איך מגיעים ? מיציאה A של תחנת הרכבת התחתית ב Jordan פונים ימינה ל Jordan Road והולכים לאורכו כמה דקות. פונים ימינה ל Canton Road המכונה גם Jade Street (הרחוב השישי מימין) והולכים לאורכו עד הצומת של Kansu Street. מעברה השני של הצומת, מתחת לגשר עילי החולף מעל הכביש, תוכלו להבחין במבנים נמוכים צבועים באדום, בהם שוכן השוק.

נ.ב : מ Canton Road (הידוע כ Jade Street) אפשר לפנות ימינה ל Ning Po Street בו יש הרבה בתי עסק "מקומיים"... את Ning Po חוצה Reclamation Street בו שוכן שוק ססגוני שדוכניו מתמחים בעיקר במוצרים טריים... אפשר גם ללכת לאורך השוק עד Kansu Street ו Jade Market.


"שוק הגברות" (Ladies' Market) משתרע לאורכו של רחוב Tung Choi Street הקטן במונגקוק ונחשב לאחד מהשווקים הפתוחים האהובים ביותר בהונג קונג... כפי שכבר בוודאי הבנתם, מיועדות רוב הסחורות כאן לבנות המין היפה וכוללות בעיקר ביגוד, אקססוריז, מוצרי קוסמטיקה ודומיהם, אך גם לגברים וילדים יש מה לחפש כאן... החל מצעצועים זולים ותמונות לקיר, דרך ג'ינסים ותיקי גב ועד זיופים של שעוני יד יוקרתיים (בכמה מהמקרים מדובר אפילו על חיקויים ברמה גבוהה – בעיקר בחנויות שנמצאות בתוך הבניינים מאחרי שורת הדוכנים).

השוק פתוח מ 10:30 עד 10:30 וקל מאוד להגיע אליו : מיציאה D-2 של תחנת התחתית / MTR של Mong Kok, המשיכו עוד כמה צעדים על Argyle Street ופנו ימינה אל Tung Choi Street.

Fa Yuen Street הנמתח במקביל ל Ladies' Market זכה לכינוי Sportswear Street בשל חנויות הספורט הרבות הפזורות לאורכו, בהן תוכלו למצוא מבחר מעולה של נעלי ספורט, כולל כמה דגמים נדירים שקשה להשיג במקום אחר.

חלקו הצפוני של Tung Choi Street (פונים שמאלה מ Argyle, במקום ימינה ל Ladies' Market) ידוע בשם Goldfish Market מכיוון ששוכנות לאורכו חנויות בעלי חיים המתמחות, בעיקר, בדגי אקווריום... (למען האמת, מעטים הם האנשים בהונג קונג שיש להם דירה גדולה מספיק לגדל בה כלב...)

שוק Fa Yuen Street Market נמצא בהמשכו של "רחוב חנויות הספורט" (Sportswear Street), צפונית ל Mongkok Road ויש בו שפע של דוכני רחוב המוכרים פריטי לבוש ואביזרי אופנה לא רעים במחירים טובים, לגברים, נשים וילדים... כמו Ladies Market, גם כאן פתוח מעשר וחצי בבוקר עד עשר וחצי בערב. השוק נמתח עד Prince Edward Road West בצפון.


שוק הפרחים נמצא מצפון ל Prince Edward Road West ויש בו שפע אדיר של חנויות פרחים וצמחים... וחוץ מזה צריך להגיע אליו אם רוצים לבקר בגינת הציפורים, שעליה נדבר עוד מעט... מ Ladies Market הולכים צפונה לאורכו של Tung Choi Street (שמאלה מ Argyle: אם באים מתחנת ה MTR או Nathan Road), דרך חלקו של הרחוב שנקרא Goldfish Market (חנויות החיות) עד לתחנת דלק של Esso שנמצאת בקצה, שם פונים ימינה ל Nullah Road ודרך הגינה הפיצפונת שבקצה השוק אל Prince Edward Road West ולאחר שתי דקות פונים שמאלה ל Sai Yee Street וימינה, ל Flower Market Road.

בקצה "רחוב הפרחים", מצד שמאל, נמצאת הכניסה ל"גן הציפורים" (Yuen Po Street Bird Garden) בו שוכנות עשרות חנויות קטנטנות המתמחות בציפורי שיר ובכלובים קטנטנים ומעוצבים... הגינה מהווה גם מקום מפגש פופולארי לפנסיונרים הבאים לכאן עם ציפוריהם הכלואות, ממש כשם שפנסיונרים במדינות מרווחות יותר נפגשים בגינה עם בעלי הכלבים האחרים...פתוח כל יום, משבע בבוקר עד שמונה בערב.


והנה עוד אזורי קניות שכדאי לדעת עליהם במונגקוק:

Sai Yeung Choi Street South – מקביל ל Ladies Market (יציאה D-3 מתחנת ה MTR): הרבה חנויות אלקטרוניקה לא רעות.

ב Yau Shing Commercial Centre , ליד יציאה E-2, יש שש קומות עם הרבה חנויות של מוצרי אלקטרוניקה, גאדג'טים, מצלמות וכיו"ב...

Argyle Centre נמצא ליד יציאה D-2 והחנויות בו מתעסקות בעיקר באבזרי אפנה ואקססוריז זולים.

ב Sincere House, ממש ליד Argyle Center, ישנן הרבה חנויות המתמחות בטלפונים סלולאריים וכל מה שקשור אליהם, בעוד ש Mong Kok Computer Centre נחשב לאחד המקומות הטובים בעיר לכל מה שקשור במחשבים... מלפטופים ועד תכנה, חמרה, ציוד היקפי ומה שאתם רוצים... נמצא על 8 Nelson Street, מרחק הליכה קצרצר מיציאה E-2 של תחנת ה MTR.

Langham Place, הקניון המודרני היחיד של מונגקוק, נמצא על הפינה של Argyle ו Portland ומהווה חלק מקומפלקס הכולל גם את אחד המלונות הטובים בעיר ומגדל משרדים נוצץ. יש כאן מאות חנויות המתמחות במותגים בינלאומיים, אך גם לא מעט בוטיקים אפנתיים בבעלות פרטית של ח'ברה צעירים, בהם תוכלו למצוא פריטי לבוש ייחודיים במחירים סבירים למדי, וכמובן כמה וכמה בתי קפה ומסעדות. הקניון פתוח בכל יום, אחת עשרה בבוקר עד אחת עשרה בערב וניתן להגיע אליו מתחנת MTR-Mongkok דרך יציאות C-3 או E-1.

כל הזכויות שמורות ל אסיה-פסיפיק מדריכים בע"מ © 2009-2010

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה