2 באפריל 2010

68) קניות ב"צים-שא-צוי" (Tsim sha Tsui)

Tsim-sha-Tsui (צים-שא-צוי, או בקיצור TST) הוא אזור הקניות והבילויים התוסס ביותר בקאולון שמצפון לנמל ויקטוריה. מדובר על אזור קטן יחסית המשתרע מהטיילת שעל קו המים בדרום ועד ל Austin Road בצפון, אך למרות שניתן לחצות אותו ברגל תוך כחצי שעה, מרוכזים בו כל כך הרבה מרכזי קניות, חנויות, אטרקציות, מסעדות ומוקדי בילוי, כך שאפילו אם תסתובבו פה יומיים לא תשתעממו...

Nathan Road, "השדרה החמישית של הונג קונג", חוצה את צים-שא-צוי מדרום לצפון ולאורכו, כמו גם ברחובות המסתעפים ממנו, מרוכזות מאות חנויות ומסעדות... מרכזי הקניות הממוזגים והמודרניים, מצד שני, מרוכזים בעיקר בחלקים המזרחי והמערבי של האזור.

Harbour City הוא מרכז קניות ובילויים אדיר מימדים המשתרע לאורכו של Canton Road, מצפון לטרמינל של "מעבורת סטאר" ובמרחק הליכה קצר מתחנת הרכבת התחתית של Tsim sha Tsui. יש כאן 700 חנויות המוכרות בעיקר מותגי אופנה איכותיים של לואי ויטון, סלווטורה פראגאמו, פרדה, רלף לורן, ורסאצ'ה והוגו בוס ולצידם בתי כלבו בינלאומיים כמו ליין קרופורד ואפילו סופרמרקט עצום של רשת City Super. כפי שניתן לצפות, יש כאן מבחר לא מבוטל של בתי קפה ומסעדות מצוינים, כמו גם בתי קולנוע.

בקומתו השלישית של ה Ocean Terminal נמצא LCX: אזור של חנויות המיועדות בעיקר לדור הצעיר...

החנויות ב Harbour City פתוחות כל יום מעשר בבוקר ועד תשע בערב וכפי שכבר ציינו, קל מאוד להגיע לכאן: ממעבורת סטאר : פשוט חוצים את תחנת האוטובוסים הקטנה שבכניסה לטרמינל, עוברים את Salisbury Road לצד השני ונכנסים ל Canton Road (3 – 2 דקות הליכה, מצד שמאל). אפשר להגיע גם מתחנת התחתית / MTR של צים-שא-צוי (מיציאה A-1, לפנות ימינה ל Haiphong Road וללכת לאורכו עד הסוף).

חנויות הבוטיק לאורכו של Canton Road, על הצד שמול Harbour City מתמחות, אף הן, בעיקר במותגים בינלאומיים.

בחלקו התחתון של Canton Road, ממש ליד הטרמינל של "מעבורת סטאר" (מול ה Marco Polo) שוכן מרכז קניות נוצץ בשם "1881 Heritage" המאכלס קבוצת מבנים ויקטוריאניים יפהפיים אשר שימשו בעבר את קומפלקס המשטרה הימית (Marine Police Headquarters) ועברו תהליך שימור ושיחזור לפני שהוסבו לחנויות יוקרה. כדאי מאוד לשוטט כאן מעט, אפילו אם Cartier או Rolex ו Piaget לא מופיעים על רשימת הקניות שלכם... (בעיקר אם אתם אוהבים צילום מבנים, אבל גם אם לא...).

קניון פופולארי נוסף בצים-שא-צוי הוא New World Center, המתנשא מעל הטיילת והמוזיאונים שלארכה, ממש בצמוד לאינטרקוניננטל. ששת קומותיו של מרכז הקניות היוקרתי הזה מאכלסות מאות חנויות מעולות המתמחות, כפי שניתן לצפות, בעיקר בשמות בינלאומיים... גם כאן תוכלו למצוא כמה וכמה מסעדות ובתי קפה לא רעים בכלל.

ה New World Center פתוח כל יום מעשר עד עשר וניתן להגיע אליו בקלות מתחנת הרכבת התחתית (לכוון יציאה F ודרך המעבר התת קרקעי, לפי השילוט) או ממזח המעבורת "סטאר" (פשוט ללכת לאורך הטיילת או לאורך Salisbury Road הנמשך במקביל אליה).

סניף של חנות הכלבו היפאנית הפופולארית SOGO נמצא ממש ליד ה New World Center, בסמוך לכיפה הלבנה של מוזיאון החלל, ובו תוכלו למצוא מכל, בכל כל...

עודפים של מותגים בינלאומיים (surpluses ) ניתן למצוא במספר חנויות אאוטלט לאורכו של Granville Road, הנמתח בין Nathan Road ו Chatham Road South (מיציאה B-1 של תחנת ה MTR, פונים ימינה ל Nathan Road והרחוב הראשון מצד ימין הוא Granville). בגדים ומוצרי אופנה "בראש צעיר" ובמחיר טוב אפשר למצוא ב Rise Arcade, מרכז קניות קטן הניצב על Granville Circuit (רחוב טבעתי המתחבר בשני קצותיו ל Granville Road ומאכלס כמה בוטיקים לא רעים בכלל...)

אם אתם באים מהכיוון של Chatham Road South, הכניסה ל Granville Road נמצאת ממש ליד הגשר להולכי רגל, ליד המוזיאון להיסטוריה של הונג קונג ומוזיאון המדע.

.....................................................................................................................................
והנה אזהרה קטנה (אך חשובה) עליה כבר דיברנו במסגרת "טיפים חשובים לצרכן החכם"

חנויות אלקטרוניקה מסוימות בחלקו התחתון של Nathan Road, בואכה צים-שא-צוי (וגם ב Jordan) ידועות לשמצה בזכות ה"תעלולים" שלהן... (בדרך כלל קל לזהות אותן בזכות שפע השלטים הנוצצים המכסים את חזיתן, כולל מדבקות של Duty free או Tax free...)

התרגיל החביב עליהן הוא להעביר את כרטיס האשראי שלכם במכונה ידנית ואז לבקש מכם להמתין מעט עד שהם יביאו לכם את המוצר המבוקש מהחנות השנייה שלהם... בזמן שאתם ממתינים, יבלבל לכם המוכר את השכל לקחת "מוצר זהה ואפילו טוב יותר" מזה שרכשתם, כי הרי חבל להמתין כל כך הרבה זמן כשיש מוצרים טובים יותר...

אם תשתכנעו, יקרע המוכר את הספח ויעביר את כרטיס האשראי שלכם במסוף ממוחשב (מעניין איפה הוא היה עד עכשיו ?). ברור לחלוטין כי המוצר שזה עתה קניתם נמכר לכם במחיר מופקע...

חשוב מאוד : אם אתם חשים מרומים אל תהססו לשוחח עם המועצה להגנת הצרכן (Consumer Council) בטלפון 2929-2222
.....................................................................................................................................


כל הזכויות שמורות ל אסיה-פסיפיק מדריכים בע"מ © 2009-2010

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה