3 באפריל 2010

64) קניות באזור Sheung Wan ו Hollywood Road

באזור Sheung Wan השוכן ממערב ל"סנטרל" ניתן לראות שפע של רחובות היסטוריים ובניינים ישנים אשר אינם מזכירים ולו במעט את גורדי השחקים המודרניים הסוגרים עליהם ממזרח...

מתוך אזור זה צמחה הונג קונג הבריטית וכאן חלפו המלחים האירופאים בדרכם מסין לאנייה שתיקח אותם הביתה (מה שגרם למסחר באזור זה להתפתח).

גם היום, זהו האזור ב"הא הידיעה" לחפש בו דברים סיניים אותנטיים... החל מתבלינים מעניינים ועשבי מרפא ועד עתיקות יקרות ערך וכלי פורצלן מרהיבים...

Western Market הוא, ככל הנראה, המקום הנכון ביותר לפתוח בו את מסע הקניות ב Sheung Wan. המבנה האדוארדיאני המרשים בו שוכן השוק נבנה כבר לפני למעלה ממאה שנים ולמרות שאין בו המון חנויות מעניינות, עדיין כדאי לבקר בו (מה גם שזוהי נקודת הפתיחה שהכי נוח להגיע אליה). חוץ מכמה חנויות מזכרות, יש כאן חנויות בדים לא רעות ומסעדה סינית די טובה. פתוח כל יום מעשר בבוקר עד שבע בערב.

להגיע לכאן: הכי פשוט (והכי יפה) זה להגיע לכאן עם החשמלית (Tramway או כפי שהיא קרויה בחיבה: Ding-dong tram) – התחנה נמצאת ממש ליד השוק. אם בחרתם להגיע לכאן עם הרכבת התחתית, רדו בתחנת Sheung Wan, קחו את יציאה C ל Connaught Road , פנו שמאלה לרחוב ולכו לאורכו שתיים-שלוש דקות, עד שתראו את מבנה הלבנים החומות של השוק משמאלכם.
.
מכאן אפשר לצאת לסיור רגלי לא ארוך דרך רחובותיה הישנים של הונג קונג, העובר דרך חנויות אקזוטיות בהן תוכלו למצוא תבלינים מיוחדים, פירות ים מיובשים, סנפירי כרישים, קיני ציפורים, עשבי מרפא, מאכלי רחוב טעימים, חותמות סיניות מגולפות ביד ומה לא...

ב Man Wa Lane, הידועה יותר בשמה העממי The Chop Alley ("סמטת החותמות" בתרגום חופשי) יש ריכוז של חנויות זעירות המתמחות בהכנת Chops : חותמות סיניות מסורתיות המגולפות ביד על גבי חומרים שונים כמו עץ, במבוק, עצם ועוד... הסמטה לא ממש סמוכה לשוק Western Market, אך גם לא רחוקה יותר מידי... מהשוק, פונים שמאלה לרחוב Des Voeux Road Central והולכים לאורכו כמה דקות עד שמגיעים – כמה פסיעות אחרי שחוצים את Hiller Street (הסמטה נמשכת מצד ימין ושמאל של הרחוב).

חזרה לשוק Western Market : הולכים כמה צעדים על Morrison Street ופונים ימינה, היכן שיש רחבה מרוצפת קטנה עם פסל, ל Wing Lok Street הידוע בתור "רחוב הג'ינסנג וקיני הציפורים". בסוף הרחוב פונים שמאלה ל Des Voeux Road West אשר זכה לכינוי "רחוב מאכלי הים המיובשים" ושוב שמאלה, כעבור כמה דקות, לרחוב Ko Shing Street הקרוי גם "רחוב עשבי המרפא"... בקצהו של הרחוב הכמעט טבעתי פונים ימינה ל Queen Street ושוב ימינה ל Queen's Road West , ממנו פונים שמאלה ל Hollywood Road המפורסם...

חוץ מהרבה היסטוריה וכמה אתרים מעניינים, Hollywood Road מציע למבקרים בו את ריכוז הגלריות וחנויות העתיקות הטוב ביותר בהונג קונג. אפשר למצוא כאן הכול... החל מגלריות יוקרתיות הנראות כמו מוזיאונים קטנים ומוכרות עתיקות יקרות ערך מתקופת השושלות הגדולות של סין ועד לחנויות קטנות ודחוסות המוכרות מוצרי פרופגנדה קומוניסטיים מתקופתו של היו"ר מאו... בין לבין תוכלו למצוא כאן שטיחים בעבודת יד מטיבט, כלי פורצלן מרהיבים ומה לא...

כדאי מאוד לבקר גם ברחובות הקטנים המקיפים את Hollywood Road ובעיקר ב Upper Lascar Row (הידוע יותר בשם Cat Street), אך חשוב לזכור כי בניגוד למרבית אזורי המסחר בהונג קונג, החנויות כאן נפתחות קצת מאוחר יותר (רק בסביבות 11 בבוקר) וסגורות בימי א'.

ניתן להגיע ל Hollywood Road גם מצידו השני: מתחנת התחתית של Sheung Wan לוקחים את יציאה E-2, פונים שמאלה, חוצים את הכביש והולכים דרך הכיכר המרוצפת שבין Cosco Tower ו Grand Millennium Plaza. בקצה המדרגות פונים ימינה ומיד חוצים את הכביש ופונים שמאלה חזק לרחוב Wellington הצר... כמה פסיעות במעלה הרחוב יביאו אתכם אל Lin Heung Tea House (אחד המוסדות הקולינאריים הידועים בהונג קונג ומקום מצוין לאכול בו דים-סם וללגום תה סיני), שם תפנו ימינה לרחוב Aberdeen התלול מעט ותטפסו לאורכו שתיים או שלוש דקות... עד הפינה של Hollywood.

אפשר גם להגיע בקלות מתחנת התחתית של Central : מיציאה D-2, דרך Theatre Lane פונים ימינה ל Queen's Road Central והולכים לאורכו כמה דקות, עד שמגיעים למדרגות הנעות המפורסמות (משמאלכם – בצידו השני של הרחוב), איתן עולים ל Hollywood.
.
עוד מקום שכדאי לקפוץ ולבקר בו, אם אתם כבר ב Hollywood Road, הוא שוק Gage Street Market המשתרע על פני שלושה רחובות קטנים, מתחת ל SoHo. יש כאן כמה וכמה מזללות עממיות המגישות מאכלים אותנטיים נהדרים בזיל הזול ואפילו יש תפריטים באנגלית... אפשר להגיע לכאן עם המדרגות הנעות (רחוב אחד מעל Wellington) או מתחנת הרכבת התחתית ב Sheung Wan, דרך רחוב Aberdeen (ראו הסבר למעלה).


כל הזכויות שמורות ל אסיה-פסיפיק מדריכים בע"מ © 2009-2010


אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה