3 באפריל 2010

61) מה כדאי לקנות בהונג קונג

מוצרי מחשב ואלקטרוניקה: הונג קונג היא גן עדן אמיתי לחובבי גאדג'טים ו"צצקעס"... המבחר עצום וחנויות הענק מציגות סחורה שבארץ עוד לא חולמים עליה... גם המחירים טובים יותר, בדרך כלל, ממה שתשיגו כאן.
חשוב מאוד לשים לב לטיפים לצרכן הנבון, בעיקר כשזה מגיע למוצרים מהסוג הזה...


משקפיים ומוצרים אופטיים

שעוני יד : אפשר לרכוש מותגים בינלאומיים במחירים נמוכים משמעותית מהארץ (וכמובן שהמבחר גדול יותר), אך חשוב ללכת לחנויות מוכרות ומכובדות. אפשר גם לרכוש זיופים איכותיים במחירים לא רעים.

זהב ותכשיטים: הונג קונג היא מקום לא רע לרכוש בו תכשיטי זהב, כולל יהלומים ואבני חן (בעיקר אבן ירקן – Jade שאמניה של הונג קונג מחוללים בה פלאים). חנויות גדולות רבות מעסיקות צורפים-אמנים ואפשר לעצב משהו משלכם ולא לרכוש מוצר מוכן מהמדף.

חשוב לזכור:
  • כשרוכשים Jade או אבן חן אחרת: האבן נבחנת על פי אחידות הצבע שלה, השקיפות והקרירות במגע יד (רצוי להבין בזה, או לשאול מישהו שמבין).
  • המוכר צריך לתת לכם קבלה המפרטת את סוג האבן ופרטיה. אם אתם הולכים לרכוש מוצרי Jade בשוק ב Yau-ma-Tei רצוי להיות מלווים על ידי מישהו שמבין.
  • החוק מחייב כי תכשיטי זהב יהיו מסומנים על ידי חותמת המעידה על מידת הטוהר של הזהב. החותמות הנפוצות ביותר הן 999.9 (99.99% טהור) או 999 (99.9%) לזהב 24 קראט, 916.6 ל 22 קראט, 750 ל 18 קראט ו 585 ל 14 קראט.
    המונח Chuk Kam אותו תשמעו רבות בחנויות התכשיטים בעיר, מתייחס לזהב ברמת טוהר שמעל 99%
  • תכשיטי זהב אמורים להיות מסומנים עם שם החנות המוכרת אותם.
  • המחירים אמורים להתבסס על שילוב של משקל הזהב , מידת הטוהר ומורכבות העיצוב / עבודה.
  • החשבונית/קבלה אמורה לציין בבירור את כל הפרטים של התכשיט ושל הזהב המרכיב אותו.
  • התאחדות הצורפים ויצרני התכשיטים של הונג קונג (Hong Kong Jewelers' & Goldsmiths' Association) יכולה לעזור לכם בכל שאלה. טל': 2543-9633

בגדים ונעליים זולים: יש היצע שלא יאמן, מכל המינים והסוגים... אך יש להבחין בין עודפי יצוא של מותגים אורגינאליים (surplus), הנמכרים בחנויות המיועדות לכך ובין סתם זיופים וחיקויים (שגם הם לא כל כך רעים בחלק מהמקרים...)

בגדים בסגנון סיני אותנטי נחשבים, גם הם לפופולאריים בקרב תיירים.

מה שחשוב לזכור הוא שהיום לא קשה להשיג בארץ בגדים סבירים בזול כך שאם לא מדובר על "מציאה" של ממש, חבל לדחוס את המזוודה עם בגדים רגילים אותם תוכלו לרכוש ב"האנגר" באותו מחיר...

מוצרי הנעלה והלבשה יקרים: מאות חנויות בהונג קונג מתמחות במותגים בינלאומיים, החל ממותגים פופולאריים כמו "נייק" ו "טימברלנד" ועד למותגיהם של המעצבים המובילים בעולם...

באופן כללי, משתלם לרכוש מותגים בינאומיים בהונג קונג, בעיקר בזמן מבצעי המכירות של הקיץ, שעה שחנויות העיר מציעות הנחות משמעותיות.

חליפות מחויטות : למי שמוכן להשקיע בביגוד איכותי, חליפות מחויטות, כמו גם שמלות וחולצות כותנה, הן אחת מהקניות המשתלמות ביותר בהונג קונג. שמם של חייטי העיר הולך לפניהם, הן בשל העבודה ובן בזכות איכות החומרים בהם הם משתמשים.

המחירים כאן נמוכים באופן משמעותי ממש שתשלמו לחייט בארץ או באירופה והמקצועיות גבוהה לאין שיעור.

מכיוון שמדובר במוצרים יקרים למדי, אפילו בהונג קונג, חשוב מאוד לדעת למי הולכים וקצת לבדוק ולהשוות לפני שרצים לעשות הזמנה... (מקובל לשלם מקדמה כאשר מבצעים הזמנה ולכן חשוב לדעת כי הנחתם את כספכם בידיה של פירמה אמינה ולא על קרן הצבי...)

השתדלו להימנע מחנויות המקדמות את עצמן באמצעות "נודניקים" הנטפלים לתיירים ברחובות העיר ודוחפים לידיהם פרוספקטים צבעוניים... חייטים מובילים אינם זקוקים לקידום מכירות מעין זה !

והנה רשימה של כמה מהחייטים המובילים בעיר:

  1. Tak Tak Tailor: Ground floor, Langham Hotel Hong Kong,8 Peking Road, Tsim Sha Tsui
  2. Sam's Tailor Ground floor, Burlington Arcade, 94 Nathan Rd.,Tsim sha Tsui, (exit B-1 of MTR-Tsim Sha Tsui)
  3. David's Shirts Ltd. Shop M17, Mandarin Oriental Hotel, 5 Connaught Road (Via exit F of MTR-Central)
  4. Bobby's Fashions - Mirador Mansion, Ground Floor,3A, Carnarvon Road, Tsim Sha Tsui, Kowloon(via exit D-2 of MTR-Tsim Sha Tsui)
  5. New Century Tailor: 1/F, AIE building, 33 Connaught Road, Central
  6. L&K tailors: G/F, No.2 Carnarvon Road, corner of 66-70 Nathan Road, Tsim Sha Tsui (Exit no. D-1, MTR-Tsim Sha Tsui)
  7. Pacific Custom Tailors: L1, 113 - Pacific place, Admiralty
  8. Love Light Tailors: 8b Humphrey's Ave, Tsim Sha Tsui, Kowloon (Exit A2 from MTR Tsim sha Tsui)
  9. Danny's Fashion Shoppe: GF, Shop 31, Far East Mansion Arcade5-6 Middle Road, Tsim Sha Tsui (Exits L1 or L2 from MTR Tsim sha Tsui)Tel: (+852) 2366 7194

בדים : מבחר עצום של בדים מסין, הודו והמערב במחירים מצוינים.

תיקים, ארנקים ואביזר אופנה: גם כאן, כמו במקרה של מוצרי הלבשה והנעל, יש מגוון עצום הנע מחיקויים וזיופים אותם תוכלו למצוא בשווקים הפתוחים, דרך עודפי יצוא של מותגים בינלאומיים ועד למוצריהם של מעצבי על הנמכרים בחנויות יוקרה...

מוצרי קוסמטיקה: יש מבחר מעולה ומחירים מעולים (בחלק מהמקרים, המחירים אותם תשיגו בחנויות הונג קונג יהיו טובים יותר מאשר בדיוטי פרי).

מוצרי אמנות ועתיקות סיניים : יש מבחר נהדר של מוצרים יפהפיים והמחירים די סבירים בהשוואה למה שתשלמו במדינות המערב. אם אתם מתכוונים להוציא סכום נכבד, חשוב ללכת לגלריות מוכרות ומכובדות ולוודא כי הן חברות בתכנית QTS השומרת על כללי מסחר הוגן.

אותם כללים מתייחסים גם למוצרי פורצלן : יש מבחר עצום של מוצרים יפהפיים, המיובאים לעיר ישירות ממחוזותיה השונים של סין, אך חשוב לבצע את הרכישה במקום מוכר ולא אצל סתם "ארחי פרחי"... (אלא אם כן אתם מבינים בפורצלן ומוכנים לחפש "מציאות" בשווקים).

מוצרי מזון, תבלינים ותרופות סיניות טבעיות אפשר למצוא בעיקר בחנויות המסורתיות ברחובותיה הישנים של Sheung Wan, כמו גם במספר רב של שווקים ב Kowloon. העניין הוא שחשוב לדעת מה קונים... המוכרים בחנויות אלה בדרך כלל לא יודעים אנגלית ולא יוכלו להסביר לכם מה זה מה... או שאתם יודעים מה אתם מחפשים או שתמצאו עובר אורח דובר אנגלית שיהיה נחמד מספיק לעזור לכם.

תה סיני : מי שיודעים להעריך תה סיני משובח ומוכנים לשלם עבור איכות, יכולים למצוא בהונג קונג תה יוצא מן הכלל...

כאן תוכלו למצוא את פרטיהם של שני "מוסדות" וותיקים ומכובדים:

Ying Kee Tea House נוסד כבר בשנת 1881 ונחשב לאחד מהיצרנים המכובדים של תערובות איכותיות.
חנות הדגל שלהם שוכנת ב 2 - 4 Hysan Avenue, Causeway Bay ופתוחה כל יום מ 10:30 בבוקר ועד 9 בערב) וחוץ ממבחר עצום של תה איכותי, הם גם מוכרים כלים יפהפיים להכנת והגשת תה.

יש להם גם חנויות ב Central (ב 151 Queen's Road Central), ב Wanchai (כתובת: 170 Johnston Road), ב Tsim sha Tsui (כתובת: Shop D, 21 Cameron Road), ב Yau ma Tei (כתובת: 192 Shanghai Street) ו Mongkok (719 D, Nathan Road).

יש להם גם חנות לא רעה בכלל באולם הנוסעים היוצאים בנמל התעופה, למי שלא הספיק... (פתוח משבע בבוקר ועד 11 בערב).

Fook Ming Tong נוסדה "רק" ב 1987 ולמרות שאינה יכולה להתפאר בהיסטוריה ארוכה כמו זו של עמיתתה, היא בפירוש קנתה לעצמה שם מעולה בכל מה שקשור לתה סיני משובח.

כמצופה, גם כאן תוכלו לרכוש כלים מרהיבים להכנת והגשת תה, בנוסף לתה עצמו.

  • Central: G/F, Exclusivites, No. 1 Duddell Street IFC Mall (Shop 3006, Podium Level 3)
  • Tsim sha Tsui: Shop 3225, The Gateway, Harbour City
  • Causeway Bay: Basement 2, Sogo Department Store

גם ל Fook Ming Tong יש חנות באולם הנוסעים היוצאים בנמל התעופה, הפתוחה משבע בבוקר ועד 11 בערב.

כל הזכויות שמורות ל אסיה-פסיפיק מדריכים בע"מ © 2009-2010

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה