3 באפריל 2010

59) קניות בהונג קונג : הקדמה, שעות פתיחה ומבצעי סוף-עונה

כמה מילות פתיחה...
בין אם הגעתם להונג קונג לטיול או לביקור עסקי ובין אם אתם פשוט עוברים דרך העיר בדרככם ליעד אחר, ביקור בהונג קונג אינו שלם בלי קצת "שופינג"...

אפילו אלה מביניכם שממש לא מתרגשים מקניונים ומבצעי סוף עונה יתקשו להישאר אדישים אל מול המותגים היוקרתיים בחלונות הראווה הנוצצים, מרכזי הקניות הענקיים והשווקים הססגוניים בהם ניתן למצוא כמעט כל מה שעולה על דעתכם...



שעות פתיחה
רבים מבתי העסק בהונג קונג פותחים כל יום, לאורך כל השנה, מעשר בבוקר עד שבע בערב (חוץ מאשר ביומיים הראשונים של ראש השנה הסיני, בהם סגורים מרבית העסקים בעיר).

חנויות באזורי קניות תוססים, כמו Causeway Bay על האי הונג קונג, או Tsim sha Tsui ב Kowloon נשארות פתוחות עד תשע או עשר בערב, בעוד שחנויות ובתי עסק באזורים של בנייני משרדים, כמו Central, נסגרים בסביבות השעה שבע בערב.


מבצעי סוף עונה וסיילים
להונג קונג יש שתי "עונות סיילים" חמות במיוחד : מבצעי החורף נערכים בין דצמבר ופברואר, בעוד שמבצעי הקיץ (הידועים יותר בתור "פסטיבל הקניות של הונג קונג" - Hong Kong Shopping Festival) נערכים בין יולי וספטמבר.

במהלך ה Hong Kong Shopping Festival עורכות חנויות העיר מבצעי מכירה לא רעים בכלל וההנחות עשויות להגיע עד 50% ואף יותר... חנויות באזורים רבים נשארות פתוחות עד מאוחר, קניונים מציעים מופעי בידור לקונים ואפילו מסעדות רבות באזורי קניות מציעות הנחות וארוחות עסקיות מעניינות... אם אתם מתכוונים להשקיע במותגים בינלאומיים יקרים, סביר להניח שתוכלו לחסוך סכום נכבד במהלך ימי ה"פסטיבל".

איכות ומחיר
הונג קונג ידועה כיעד מעולה לקניות והמחירים בחנויותיה נמוכים, בדרך כלל, מאלו של ערים גדולות באירופה וארה"ב (ואפילו מחלק מהערים באסיה)...

חוץ ממחיר טוב, מציעה העיר גם מגוון עצום אותו קשה לראות בערים רבות בעולם... בעיקר כשמדובר במוצרי מחשב ואלקטרוניקה, יש לכם סיכוי למצוא כאן דברים זמן רב לפני שהם מגיעים לארץ הקודש...

לשכת התיירות של הונג קונג (Hong Kong Tourism Board או בראשי תיבות HKTB) מפעילה תכנית בה משתתפים אלפי חנויות ובתי עסק ברחבי המטרופולין, אשר תכליתה היא לוודא כי בתי העסק המשתתפים עומדים בסטנדרטים של איכות ומסחר הוגן.

התכנית, אשר נקראת Quality Tourism Services (שירותי תיירות איכותיים, או בראשי תיבות QTS) נועדה לסייע לתיירים לאתר בתי עסק שעליהם אפשר לסמוך (חנות או מסעדה שעומדות בקריטריונים מקבלות שלט קטן, אותו הן מציגות בכניסה).

אם אתם מעוניינים לחפש בתי עסק המשתתפים בתכנית, חפשו אותם כאן

וכאן יש נקודה שחשוב להבהיר: העובדה שחנות מסוימת מציגה שלט QTS לא אומרת שאתם צריכים לקנות שם בעיניים עצומות... אך בדיוק באותה מידה, העובדה שחנות מסוימת לא מציגה את השלט לא אומרת שהיא מנוהלת על ידי רמאים... חנויות רבות בהונג קונג (בעיקר בשווקים) מתמחות בזיופים וחיקויים וייתכן שזה בדיוק מה שאתם מחפשים... רק אל תצפו שמישהו ייתן לח'ברה האלה תו איכות !


כל הזכויות שמורות ל אסיה-פסיפיק מדריכים בע"מ © 2009-2010

תגובה 1:

  1. אני מבינה שהונג קונג היא יעד מועדף בכל הקשור במותגים, אלקטרוניקה וכיוצא בזה אך השאלה היא אם אנשים מגיעים לשם גם כדי לראות הצגות ומופעי בידור?

    השבמחק